رئیسی:

پرونده الکترونیک سلامت پشتیبان بیمار است/ نظام ارجاع تنها مربوط به حوزه درمان نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع پشتیبان بیمار است و آنها را هدایت می کند تا مسیر درست درمان را طی کنند و از خدمات به درستی استفاده کنند.

پرونده الکترونیک سلامت پشتیبان بیمار است/ نظام ارجاع تنها مربوط به حوزه درمان نیستبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه معاونین و مدیران ارشد این وزارتخانه به منظور بازدید از برنامه استقرار نظام ارجاع به استان گلستان سفر کرده بود، در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: استقرار سیستم ارجاع الکترونیک یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در حوزه بهداشت و درمان داریم باید سیستمی را پیاده کنیم که متناسب با وضعیت کشورمان باشد و با قدرت و شجاعت طرح استقرار نظام ارجاع الکترونیک در استان گلستان آغاز شده و آینده خوبی خواهد داشت و باید به مشکل یا مشکلاتی که در گام بعدی با آن رو به رو هستیم، توجه شود.

کاهش هزینه های درمانی با اجرای طرح نظام ارجاع 

رئیسی تاکید کرد: نظام ارجاع تنها مربوط به حوزه درمان نیست بلکه باید همه حوزه‌های دانشگاه در کنار یکدیگر قرار گیرند تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع یک نظام هدایت بیمار است و به بیمار کمک می‌کند تا در مسیر درست درمان قرار گیرد، گفت: قضاوت در مورد اجرای طرح ارجاع الکترونیک فعلا زود است اما باید در اجرا به خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، توجه شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه باید رضایتمندی مردم در اجرای این طرح مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: اجرای این طرح براساس سیاست‌های بالادستی بوده است و به کاهش هزینه های درمانی کمک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار