ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زائران اربعین در اسرع وقت به ثبت احوال مراجعه کنند/ صدور کارت هوشمند ملی در کمتر از یک ماه

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: زائران اربعین برای دریافت مدارک شناسایی خود در اسرع وقت به ثبت احوال مراجعه کنند.

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی و حضور زائران در کشور عراق، طبق قانون تمامی متقاضیان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین برای ورود به کشور عراق باید گذرنامه و مدارک شناسایی داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که صاحب مدارک هویتی مشکل دار یا مفقودی هستند، به منظور شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باید نسبت به صدور مجدد شناسنامه و مدارک هویتی خود اقدام کنند، زیرا بدون وجود این مدارک صدور گذرنامه و ویزا امکان پذیر نیست.

صدور مدارک شناسایی یک ماه طول می‌کشد

ابوترابی با بیان اینکه صدور مدارک شناسایی برای متقاضیان در مدت زمان یک ماهه به طول می انجامد، عنوان کرد: بر این اساس توصیه می‌شود که متقاضیان سفر اربعین از یک ماه قبل برای تکمیل و دریافت مدارک هویتی خود به اداراه ثبت احوال مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه صدور مدارک شناسایی و هویتی نیاز به زمان مشخصی دارد، گفت: در مواقع ضروری و خاص مدارک هویتی در زمان کمتری صادر می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته هیچ موردی برای صدور فوری مدارک شناسایی برای شرکت در مراسم اربعین وجود نداشت و دستورالعملی نیز در این باره صادر نشده است.

ابوترابی در خصوص مدت زمان صدور کارت هوشمند ملی افزود: در گذشته زمان صدور کارت هوشمند ملی طولانی بود و مردم از این بابت نگرانی داشتند، اما در حال حاضر ثبت احوال کارت‌های هوشمند ملی را بین 15 روز تا یک ماه پس از درخواست صادر می‌کند، البته این کار برای ایرانیان خارج از کشور به دلیل فراهم نبودن شرایط نرم افزاری و سخت افزاری فعلا  انجام نمی‌شود و  در حال حاضر برای این افراد نمونه قدیمی کارت ملی را صادر می‌کنیم.

استفاده از پین کدهای ویژه برای اسکن اثر انگشت معلولان

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: برای اسکن اثر انگشت معلولان و جانبازان حرکتی، ساز و کارهایی پیش بینی شده است و برای انجام این کار به مراکز نگهداری جانبازان مراجعه می‌کنیم، همچنین برای معلولان و جانبازانی که امکان ثبت اثر انگشت برای آن‌ها وجود ندارد، از پین کدهای مخصوصی که مختص افراد معلول است، استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۴۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
سلام شهرداری گرگان تو یه ماه وسط شهرزیرگذرساخت ثبت احوال واسه کارت ملی یه ماه فرصت میخاد.واقعا خسته نباشن خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
شرمنده اگه رایگانه بیام
فلوس لا موجود
آخرین اخبار