معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معدوم سازی 8 تن گلاب و شربت‌های رنگی غیرمجاز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از هشت تن گلاب، عرقیات و شربت‌های رنگی غیرمجاز پس از کشف و جمع آوری از مراکز فروش، معدوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعلیرضا مروجی اظهار کرد: امروزه در صنایع غذایی از رنگ‌های خوراکی مصنوعی و غیرمجاز به میزان زیادی در تهیه انواع شربت‌های رنگی، آب‌میوه، بستنی، جوجه‌های رنگی و انواع شیرینی‌جات استفاده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: افزودنی‌های غیرمجاز به منظور جذب مشتری، با پوشش دادن رنگ نامطلوب محصول و شدت بخشیدن به رنگ یا هویت ماده غذایی استفاده می‌شود و اغلب منشأ شیمیایی داشته و می‌تواند در طولانی مدت باعث مسمومیت‌ مصرف‌کننده شود.

وی تصریح کرد: رنگ‌های غیرمجاز، بر سیستم‌های سم‌زدای بدن مثل کلیه و کبد بیشتر از سایر اندام‌ها تأثیر سوء داشته و شدت تأثیر آن در کودکان، خانم‌های باردار و سالمندان بیش از گروه‌های دیگر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: افزودنی‌های غیرمجاز می‌توانند موجب بروز اختلالات رفتاری، عقب‌افتادگی ذهنی و واکنش‌های شدید آلرژیک شود و حتی امکان بروز ناهنجاری در کودک و سقط جنین در مادرانی وجود دارد که از خوراکی‌های رنگی به وفور استفاده می‌کنند.

مروجی گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و به  مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد متشکله، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید تهیه و خریداری توجه و تخلف بهداشتی را به سامانه 190 بهداشت گزارش كنند.

 

انتهای پیام/م

 

8 تن گلاب و شربت‌های رنگی غیرمجاز در کاشان معدوم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار