علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در تهران بررسی می‌شود/ اجرای طرح منوط به ارائه تسهیلات نوسازی

رئیس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در تهران در جلسات آینده کمیسیون بررسی می‌شود و اجرای این طرح منوط به ارائه تسهیلات نوسازی به رانندگان است.

محمد علیخانی رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به حادثه برخورد کامیونی با چند خودروسواری در ولنجک که روز(چهارشنبه) اتفاق افتاد، اظهار کرد: برای تردد کامیون‌ها در شهر تهران همان ضوابط و قوانین قبلی که از نظر ساعت تردد لحاظ شده جاری است و کنترل اجرای این قوانین با پلیس راهنمایی و رانندگی است.

علیخانی افزود: با توجه به زمان وقوع حادثه، این کامیون برخلاف قانون در حال تردد در سطح شهر بود که این حادثه را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: البته بارها شاهد بودم که برخی از کامیون‌ها حتی در شب به دلیل خلوت بودن بزرگراه‌ها و خیابان‌ها، با سرعت بالا حرکت می‌کنند که این موضوع بسیار خطرناک است و باید نظارت و کنترل بیشتری توسط پلیس صورت گیرد.

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی پنجم شهر تهران ادامه داد: طبق اخباری که از رسانه ها در خصوص این کامیون دریافت کردم، عمر این کامیون بالای 35 سال است و جزء خودروهای فرسوده محسوب می‌شود، لذا تردد این گونه کامیون‌ها در سطح شهر خطرساز است.

ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در تهران بررسی می‌شود/ اجرای طرح منوط به ارائه تسهیلات نوسازی

علیخانی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: به دلیل ممنوعیت تردد این کامیون‌ها در خارج از شهر و کنترل پلیس راهور در جاده‌ها، رانندگان کامیون‌های فرسوده برای امرار معاش و درآمدزایی به داخل شهر می‌آیند، در نتیجه  لازم است تا برای کنترل این وضعیت و عواقب ناشی از آن مانند حادثه اخیر، فکری شود.

وی اضافه کرد : باید همه جوانب را در نظر بگیریم، چراکه با توجه به مشکلات اقتصادی و گران بودن کامیون‌ها، توان مالی بسیاری از راننده‌های کامیون‌های فرسوده اجازه تعویض یا تعمیر و نوسازی را به آن‌ها نمی‌دهد، وگرنه خود رانندگان هم دوست دارند که خودروی نو و سالم داشته باشند. بنابراین نیاز دارند که حمایت شوند و برای آن‌ها تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود و ما موضوع ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده را که منوط بر ارائه تسهیلات نوسازی است، در جلسات آتی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بررسی و پیگیری می‌کنیم.

ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در تهران بررسی می‌شود/ اجرای طرح منوط به ارائه تسهیلات نوسازی

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی پنجم شهر تهران با تاکید بر لزوم اتخاذ روش‌های نوین در سیستم مدیریت شهری ادامه داد: با اتخاذ سیاست‌های جدید و استفاده از ایده‌های نو می‌توانیم از ترددهای خطرساز که باعث آلودگی هوا و ترافیک شهری هم می‌شوند، جلوگیری کنیم.

علیخانی اضافه کرد: در شهر مشهد برای کاهش تردد کامیون‌های حمل نخاله‌های ساختمانی، باکس‌های بزرگی را در نقاط مختلف شهر و محلات آن جاگذاری کرده اند تا مردم نخاله‌های ساختمانی خود را به راحتی به آن جا انتقال دهند تا کامیون‌ها دائما در کوچه و خیابان تردد نکنند، بنابراین با عملی کردن چنین ایده‌هایی می‌توانیم از تردد‌های فراوان و خطرآفرین خودروهای سنگین جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خیلی خطرناکه باید با جدیت و سرعت رسیدگی بشه
آخرین اخبار