مواجه شدن آمریکا با بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی

خسارات توفان ماریا در مجمع الجزایر پورتوریکو به بروز نگرانی درباره کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در سراسر آمریکا منجر شده است.

مواجه شدن آمریکا با بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا در گزارشی نوشت: توفان ماریا که خسارات سنگینی در مجمع الجزایر پورتوریکو به بار آورد، به بروز نگرانی درباره کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در سراسر آمریکا منجر شده است. مقامات فدرال و شرکت های دارویی بزرگ آمریکا در تلاشند با کمبود داروهایی که برای درمان سرطان، دیابت و بیماری های قلبی ضروری اند، همچنین تجهیزات پزشکی که در 80 کارخانه منطقه پورتوریکو تولید می شوند، مقابله کنند.

دارو و تجهیزات پزشکی صادرات اصلی این مجمع الجزایر را تشکیل می دهند و پورتوریکو به یکی از بزرگترین مراکز تولید داروی جهان تبدیل شده است.

براساس گزارشی که سال گذشته منتشر شد، 13 نوع داروی پر فروش جهان از جمله هومیرا که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می شود، و زارلتو که برای جلوگیری از سکته کاربرد دارد، در کارخانه های این منطقه تولید می شوند. اکنون شرکت های دارویی و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در پورتوریکو از کارگران خود می خواهند از مناطقی که راه های آن تخریب و مسدود و برق و تلفن آن قطع شده است، بر سر کار بازگردند.

اسکات گاتلیب، نماینده سازمان غذا و داروی آمریکا، این هفته به یک هیئت کنگره گفت: برخی از این تولیدات برای مردم آمریکا حیاتی هستند. عدم دسترسی به آنها می تواند عواقب درمانی گسترده ای به دنبال داشته باشد.

وی که هفته گذشته با کارکنان سازمان غذا و داروی آمریکا در پورتوریکو دیدار کرده بود، تاکید کرد درباره کمبود 40 نوع دارو نگرانی جدی وجود دارد. به گفته وی سیزده مورد از این داروها تنها در یک کارخانه تولید می شوند.

 

انتهای پیام/

 

کمبود دارو در آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار