مدیر کل استاندارد استان کردستان:

کسب رتبه دوم کشوری دفاتر استاندارد سازی در کردستان

مدیر کل استاندارد استان کردستان گفت: کردستان در زمینه دفاتر استانداردسازی رتبه دوم کشور را دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،منصور لهونیان مدیرکل اداره استاندارد استان کردستان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: اداره استاندارد طرح (کالای استاندارد ایرانی می خرم) را در دست اجرا دارد که این کمپین در استان کردستان بیشتر خود را نشان داده است.

وی به دفاتر استاندارسازی اشاره کرد و افزود: استان کردستان در ارتباط با دفاتر استاندارد سازی رتبه دوم کشور را دارد و در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

مدیر کل اداره استاندارد کردستان با اشاره به اینکه در ارتباط با سی ان جی ها و مصرف انرژی جزء استانداردهای موفق بوده ایم گفت: کردستان در جشنواره استانی شهید رجایی رتبه سوم را کسب کردیم.

وی با اشاره به موفقیت استان در زمینه استاندارد حلال بیان کرد: اولین پروانه استاندارد حلال را صادر کردیم و پروانه دیگری هم آماده صدور است.

لهونیان با بیان اینکه ما به عنوان اولین استان اولین استاندارد حلال در زمینه کشتارگاه دام را صادر می کنیم گفت: در زمینه استاندارد زعفران و خرما هم پروانه استاندارد حلال صادر می شود.

وی با بیان اینکه آرد و قند را مورد پایش قرار دادیم افزود: در پایش های انجام شده قندهای آلوده شناسایی و جمع آوری شد و همچنین پایش درزمینه آرد را در سه مرحله انجام دادیم که از آردهای نمونه برداری شده میزان انیدسولفورو خیلی کمتر شد.

مدیر کل اداره استاندارد با اشاره به کنترل اوزان در مغازه ها، بیان کرد: در کنترل اوزان طلا عدد خیلی سرسام آوری وجود داشت که به خوبی این اوزان کنترل می شود.

لهونیان به کنترل مصالح ساختمانی، بتن، شن و ماسه اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش کیفیت داشته ایم.

وی بیان کرد: شش ماهه اول امسال 15 مورد پلمپ خط تولید و 10 مورد ارجاع به مراجع قضایی داشته ایم.

لهونیان با اشاره به پایش های انجام شده در مورد طلا، افزود: طی شش ماه گذشته 44 مورد گشت انجام شد که 243 واحد طلا فروشی بازرسی و 623 گرم طلا فاقد کد شناسایی و قیچی شد.

وی در پایان افزود: سامانه ۱۰۱٥۱۷ برای پیگیری و اطلاع رسانی مربوط به استاندارد برای مردم راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

افزایش 10 درصدی کیفیت مصالح ساختمانی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.