آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

مردم دار المومنین همدان خود را آماده برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد شهید مدافع حرم حاج حسین همدانی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ انگار همین دیروز بود که خبر شهادت سردار همدانی بر شهر پیچید و مردم بار دیگر نظاره گر شهادت یکی دیگر از بزرگ مردان انقلاب اسلامی بودند کسی که در کارنامه زندگی اش رشادت ها و دلیری های بسیاری از دوران انقلاب، جنگ تحمیلی ودفاع از حرم به یادگار مانده است.

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

 

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

 

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

حالا امروز مرم همدان بعد از گذشت یک سال از شهادت این سردار بزرگ، خود را آماده برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد این شهید والا مقام میکنند.

نادری فر مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در نشست ستاد پشتیبانی دومین سالگرد شهادت سردار همدانی گفت: ویژه برنامه سالگرد شهادت این شهید والامقام 16 مهر ماه از ساعت 9 صبح با حضور مقامات کشوری و لشکری در حسینیه امام(ره) همدان برگزار می شود.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های اجرایی دومین سالگرد شهادت سردار «همدانی» به موضوع روایتگری و خاطره گویی در مساجد اشاره و بیان کرد: طی اجرای این برنامه از راویان و هم‌رزمان شهید در راستای خاطره ‌گویی و تبیین سیره این شهید والامقام در مساجد استان استفاده خواهیم کرد.

 

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

 خادمی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری مسابقات ورزشی به عنوان یک کار بزرگ و ماندگار در مراسم سالگرد شهید «همدانی» یاد کرد و ابراز داشت: در این خصوص به دنبال برگزاری مسابقات جام کشتی در روز 13 و 14 مهرماه هستیم که هر ساله برگزار شود و در سال‌های آتی نسبت به سال گذشته با شکوه‌تر و بزرگ‌تر اجرا شود.

وی به رونمایی از تندیس و کتیبه شهید همدانی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی اشاره و تصریح کرد: این برنامه‌ها قبل از برگزاری مراسم سالگرد اجرایی و تندیس در باغ موزه و کتیبه در مزار شهید نصب خواهد شد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: مراسم مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت به میزبانی بنیاد شهید در روز 16 مهرماه بعد از مراسم سالگرد اجرا خواهد شد.

خادمی گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی «خداحافظ سالار» و جشنواره «حبیب حرم» نیز از دیگر برنامه های اجرایی به همین مناسبت است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت شهید «همدانی» به تشریح وظایف کمیته‌ها پرداخت و عنوان کرد: این کمیته‌ها باید در راستای کیفیت بخشی در برگزرای مراسم تلاش و از ظرفیت های مردمی نیز استفاده کنند.

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

 حسین همدانی در سال ۱۳۲۹ از پدر و مادری همدانی الاصل در شهر آبادان زاده شد، پدر او از کارکنان پالایشگاه آبادان بود که در زمان کودکی حسین درگذشت، بدین‌ترتیب حسین در ۳ سالگی به اتفاق خانواده به همدان آمد و دوران کودکی و تحصیل خود را در این شهر سپری کرد.

شرکت در هیئت‌های مذهبی او را با خط فکر گروه‌های انقلابی آشنا کرد و مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و با اوج گرفتن انقلاب به صف انقلابیون پیوست.

با آغاز جنگ ایران و عراق، راهی کردستان شد،فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر و فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب که در راستای مبارزه با دشمن بعثی بود را به خوبی تجربه کرد.

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

سردار همدانی هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را برعهده داشت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند.

عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لکشر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

 

برخی از مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی :

ـ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان

ـ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان

ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس

ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت

ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران

  جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)

ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ـ جانشین سازمان بسیج مستضعفان.

سردار به نقل از رسانه های خارجی

نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی می نویسد؛ او در اوایل 1979 برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران 8 سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.

روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است.

سایت Iran Briefing با اشاره به سوابق سردار همدانی در دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با ضدانقلاب، یادآور شد: ژنرال همدانی 32 سال خدمت کرده و در جبهه‌های غرب به ایفای نقش پرداخته است.

سایت Wnd درباره سردار حسین همدانی عنوان داشت: ژنرال حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این سایت به نقل از سردار همدانی نوشت : "در طول این نزاع (جنگ تروریست‌های تکفیری با ملت مظلوم سوریه) تجربیات آموزشی به ملت سوریه بدون هیچ انتظاری منتقل شد".

آمادگی مردم همدان برای برگزاری سالگرد حبیب حرم حاج حسین همدانی

 

شهید سرلشکر پاسدار حسین همدانی در شانزدهم مهرماه ۱۳۹۴ در حین ماموریت مستشاری در حلب سوریه به شهادت رسید.

بنا بر وصیت او پیکرش در همدان دفن شد.

انتهای پیام/ص.ف

برگزاری مراسم باشکوه سالگرد شهید همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.