نتایج رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه در قاره‌های مختلف

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه امروز با برگزاری ۱۰ دیدار پیگیری شد.

نتایج رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه در قاره‌هابه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه امشب  با برگزاری 10 دیدار در قاره های آسیا و اروپا پیگیری شد و تیم های مختلف به مصاف هم رفتند.

رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه در قاره آسیا 

در نخستین دیدار امشب که میان تیم های سوریه و استرالیا برگزار شد دو تیم از ساعت 16 به وقت تهران در مالزی به مصاف یکدیگر رفتند. 

دو تیم پیش از توانسته بودند با کسب عناوین سوم گروه هایشان در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه در آسیا به این مرحله برسند. بازی دو تیم در حالی آغاز شد که تیم ملی فوتبال استرالیا کاملا بازی را در اختیار داشت . اما این سوری ها بودند که با ضد حملات خود دروازه تیم حریف را تهدید می کردند. در نهایت اما این استرالیا بود که توانست با گل دقیقه 40 رابی کروسه نیمه اول بازی را ببرد. 

اما این پایان کار نبود . در ابتدای نیمه دوم هم استرالیا بهتر بود و توانست دوبار توپ را به تیرک دروازه سوریه بزند اما در ادامه کار و با آغاز دقیقه 50 این سوریه بود که بازی را در اختیار گرفت.  سوریه موفق شد سرانجام پس از حملات پیاپی خود در دقیقه 85 توسط عمر سوما از روی نقطه پنالتی دروازه استرالیا را باز کند . 

بازی دو تیم در نهایت با نتیجه تساوی 1 بر 1 به پایان رسید تا تکلیف برنده بازی به استرالیا کشیده شود. سه شنبه هفته آینده دو تیم در استرالیا به مصاف یکدیگر می روند و برنده آن ها باید برای رسیدن به جام جهانی با تیم چهارم قاره آمریکای شمالی که یکی از تیم های آمریکا ، پاناما و یا هندوراس خواهد بود بازی کند. 

مسابقات مقدماتی جام جهانی، منطقه اروپا

جمهوری آذربایجان – جمهوری چک

تیم‌های آذربایجان و جمهوری چک امروز از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در باکو به مصاف یکدیگر رفتند. آذربایجان پیش از این بازی ۱۰ امتیازه بود و چک ۱۲ امتیاز داشت.

برنده این بازی شانس آن را داشت تا در صورت لغزش تیم‌های اول و دوم در پایان بازی‌ها به جایگاه بالاتری برسد. در این دیدار تیم فوتبال چک موفق شد در دقیقه ۲۵ توسط جان کوپیک به گل برسد.

آذربایجانی‌ها ما در ادامه به بازی بازگشتند و توانستند با گل دقیقه ۵۴ اسماعیلوف از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی رساندند. با این حال این تیم ملی جمهوری چک بود که توانست با گل دقیقه ۶۶ باراک برنده بازی باشد.

ارمنستانلهستان

تیم ملی لهستان امشب در ایروان به مصاف تیم ملی ارمنستان رفت و توانست در یک بازی پر گل با نتیجه ۶ بر ۱ میزبان خود را شکست دهد و با ۲۲ امتیاز صدر نشینی خود را تثبیت کند. تیم ملی لهستان در صورتی که امشب تیم‌های دانمارک و مونته نگرو به تساوی برسند یک هفته پیش از پایان بازی‌های مقدماتی جام جهانی روسیه صعودش به جام جهانی روسیه را قطعی کرده است.

در این بازی برای لهستان لواندوفسکی ۳ گل، بلاژیکووفسکی ۱ گل، گروچسگی ۱ گل و ولسکی ۱ گل به ثمر رساندند. تک گل ارمنستان را هم هامبارزومیان به ثمر رساند.

ایرلند شمالی – آلمان

تیم ملی فوتبال آلمان امشب در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم ملی ایرلند شمالی رفت. شاگردان یواخیم لو در حالی به میدان رفتند که اگر می‌توانستند در این بازی تیم دوم گروه را یعنی ایرلند را شکست دهند دومین تیم صعود کرده از منطقه اروپا به جام جهانی روسیه لقب می‌گرفتند.
تیم ملی آلمان موفق شد در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ و با گل‌های رودی، واگنر و کیمیچ ایرلند را شکست دهند و به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یابند.

سن مارینو – نروژ

تیم‌های ملی سن مارینو و نروژ امشب در یک بازی تشریفاتی در گروه سوم به مصاف یکدیگر رفتند. تیم میزبان یعنی سن مارینو بدون امتیاز در قعر جدول حضور داشت و امیدوار بود بتواند در این بازی امتیاز بگیرد با این حال نروژی‌های حذف شده با تمام توان به میدان آمدند و توانستند با ۸ گل میزبان خود را شکست دهند و ۱۰ امتیازه شوند. بدین ترتیبب تیم ملی نروژ با ۱۰ امتیاز در جایگاه چهارم جدول جای گرفت.
مونته نگرو – دانمارک

تیم‌های ملی مونته نگرو و دانمارک امشب در یک دیدار بسیار حساس و نفسگیر در گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به مصاف یکدیگر رفتند. دو تیم پیش از این بازی ۱۶ امتیاز داشتند و در جایگاه دوم و سوم گروه خود داشتند.
این بازی با توجه به بازی پیروزی لهستان بسیار مهم بود، زیرا در صورت این که دو تیم به تساوی می‌رسیدند صعود لهستان به جام جهانی قطعی می‌شد. با این حال دانمارک موفق شد با یک گل به یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه دست یابد و همچنان به صعود مستقیم به جام جهانی امیدوار باشد.

رومانی – قزاقستان

تیم‌های ملی رومانی و قزاقستان امشب در یک دیدار تشریفاتی در گروه پنجم مقدماتی رقابت‌های جام جهانی روسیه به مصاف یکدیگر رفتند. رومانیی‌ها در یک بازی خانگی موفق شدند با ۳ گل میهمان خود را شکست دهند و ۱۲ امتیازی شوند. با این حال آن‌ها امیدی به صعود ندارند و حذف شده هستند. تیم ملی قزاقستان هم با این شکست ۲ امتیازی ماند و در قعر جدول باقی ماند.

انگلیس – اسلوونی

تیم‌های انگلیس و اسلوونی امشب در یک دیدار حساس و نفسگیر در گروه ششم مقدماتی رقابت‌های جام جهانی روسیه به مصاف یکدیگر رفتند. انگلیسی‌ها در صورت پیروزی می‌توانستند صعود خود را به جام جهانی قطعی کنند. آن‌ها توانستند با گل دقیقه ۹۴ هری کین به سومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه از منطقه اروپا تبدیل شوند.

اسکاتلند – اسلوواکی

تیم ملی اسکاتلند توانست در یک بازی خانگی به یک پیروزی ارزشمند دست یابد آن‌ها موفق شدند با نتیجه ۱ بر ۰ تیم دوم جدول را شکست دهند و جایگاه وی را تصاحب کنند. بدین ترتیب اسلوواکی هم پانزده امتیازه باقی ماند و با یک پله سقوط به جایگاه سوم جدول رسید.

مالت – لیتوانی

تیم‌های قعر نشین مالت و لیتوانی امشب در یک دیدار تشریفاتی به مصاف یک دیگر رفتند. دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش خود به تساوی یک بر یک رسیدند.

بازی های دوستانه 

امروز و هم زمان با بازی های رسمی مقدماتی جام جهانی چند بازی دوستانه هم برگزار شد. در نخستین بازی های دوستانه امروز تیم ملی فوتبال تایلند و میانمار بود. تایلندی ها موفق شدند در این بازی با نتیجه 3 بر 1 حریف خود را شکست دهند. دومین بازی هم میان تیم های هنگ کنگ و لائوس بود. 

دو تیم که از تیم های نه چندان معروف آسیا هستند در هنگ کنگ به مصاف هم رفتند و در پایان این میزبان بود که موفق شد با 4 گل به برتری برسد. 

 تیم ملی قطر که برای جام جهانی بعدی در حال آماده سازی است موفق شد تیم ملی سنگاپور را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهد. در دیگر دیدار‌های دوستانه امشب عراق هم با نتیجه ۲ بر ۱ کنیا را شکست داد و تیم ملی فوتبال کشورمان هم موفق شد با ۲ گل کریم انصاری فرد در ورزشگاه آزادی توگو را شکست دهد.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار