کرمانشاه دوازدهمین استان پیر کشور است

کارشناس مسئول دفتر سالمندان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 165 هزار و 315 نفر جمعیت سالمندان استان را تشکیل می‌دهند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوشین داوودی کارشناس مسئول دفتر سالمندان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 165 هزار و 315 سالمند در استان، گفت: کرمانشاه به لحاظ تعداد سالمندان دوازدهمین استان کشور است و به نوعی دوازدهمین استان پیر کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی سالمندان به مراکز نگهداری سالمندان سپرده می‌شوند، گفت: در شهرستان کرمانشاه سه مرکز مراقبتی-توانبخشی سالمندان، یک مرکز جامع توانبخشی سالمندان(شامل خدمات مراقبتی و ویزیت در منزل) و سه مرکز روزانه آموزشی-توانبخشی داریم.

داوودی افزود: در شهرستان اسلام آبادغرب نیز یک مرکز آموزشی توانبخشی داریم و سالمندان از سن 60 سالگی به بالا در این مراکز پذیرش می‌شوند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه 12 تا 18 مهرماه به عنوان هفته تکریم سالمندان شناخته شده است گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت سالمندان  مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مراکز سالمندان استان  مراسم غبارروبی مزار شهدای کرمانشاه با حضور سالمندان و مسئولان،تهیه و توزیع بروشور توانبخشی-بهداشتی و منشور حقوق سالمندان از برنامه های هفته تکریم سالمندان است.

 

انتهای پیام/ز

برگزاری مراسم تکریم سالمندان

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار