هفته سالمند؛

همایش روز سالمند 17 مهرماه در جیرفت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت از برگزاری همایش تکریم منزلت سالمندان، دوشنبه 17 مهرماه سال جاری در سالن فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد.

همایش روز سالمند 17 مهرماه در جیرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛محمد رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته سالمند پرداخت و گفت: یکی از برنامه های مهم هفته سالمند برگزاری همایش روز سالمند است که روز دوشنبه 17 مهرماه در سالن فاطمیه علوم پزشکی جیرفت برگزار می شود لذا از سالمندان و عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت بعمل می آید.

وی افزود: ویزیت رایگان، انجام تست قند، تجلیل از سالمندان ادارات و اهداء جوایز به قید قرعه به همراه برنامه های متنوع از جمله برنامه های همایش هفته تکریم منزلت سالمندان جیرفت می باشند.

رییس اداره بهزیستی جیرفت با بیان اینکه روز نهم مهر ماه هر سال مصادف با اول اکتبر روز جهانی سالمند است، تصریح کرد: هفته تکریم منزلت سالمندان از 10 تا 16 مهرماه سال جاری با شعار "حرکت به سوی آینده، بهره گیری از استعدادها، همکاری و مشارکت افراد سالمند در جامعه " برگزار می شود.

رضانژاد تصریح کرد: اولین برنامه هفته تکریم منزلت سالمندان با حضور در گلزار شهدای شهرستان جیرفت و تجدید میثاق با شهدا آغاز می شود و این برنامه ساعت 17 عصر پنجشنبه با نثار شاخه گل بر مزار شهدا انجام می شود.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده پنج سالمند شامل یک خانواده سالمند معلول بهزیستی، یک خانواده سالمند مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و 3 خانواد سالمند شهید شهرستان جیرفت با محوریت کمیته اماد امام خمینی(ره) این شهرستان از دیگر برنامه های هفته تکریم منزلت سالمندان می باشد.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت حضور سالمندان در نماز جمعه از سومین برنامه هفته تکریم منزلت سالمندان برشمرد و گفت: با برنامه ریزی قبلی توسط مرکز بهداشت جیرفت ، امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت در زمینه هفته سالمند مطالبی را بیان می کنند.

رضانژاد به برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت اداره ورزش و جوانان در هفته تکریم منزلت سالمندان خبر داد و گفت: مسابقات دارت، تنیس روی میز و طناب کشی برای سالمندان در اداره ورزش و جوانان جیرفت برگزار می شود.

وی بیان کرد: 3 هزار و 700 بروشور در زمینه سلامت دوره سالمندی شامل حفظ ایمنی سالمندان در منزل، سالمندی طبیعی، آلزایمر و فراموشی، آسیب های دوره سالمندی و تغذیه سالمندان در این هفته توزیع می شوند.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: فزونی سرعت رشد جمعیت سالمند در مقایسه با رشد جمعیت کل کشور و پیش بینی افزایش تعداد و سهم سالخوردگان در سالهای آتی لزوم برنامه ریزی آینده نگر برای کنترل مسائل مربوط به این گروه از جمعیت را مورد تاکید قرار می دهد.

وی افزود: سالمندی دوره ای اجتناب ناپذیر از زندگی است و نیاز است تا در حوزه های بهداشت و سلامت، فعالیت های اجتماعی، مسائل معیشتی و دیگر موضوعات مرتبط با زندگی سالمندی، اقداماتی جدی انجام شود.

وی به همزمانی روز جهانی کودک 16 مهرماه سال جاری با آخرین روز از هفته تکریم منزلت سالمندان اشاره کرد و گفت: در این روز برنامه ای با محوریت کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و بهزیستی از وجود سالمندان در کنار کودکان برنامه ریزی شده است.
انتهای پیام/ح

تکریم سالمندان در روز جهانی کودک درجیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار