سردار جزایری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان :

جدایی اقلیم کردستان یک بحران فراگیر دراز مدت را ایجاد می‌کند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: جدایی اقلیم کردستان عراق می‌تواند یک بحران جدید فراگیر درازمدت را در منطقه غرب آسیا ایجاد کند.

جدایی اقلیم کردستان یک بحران فراگیر دراز مدت را ایجاد می کند/روابط ایران و ترکیه وارد مرحله جدیدی شده است/هراقدامی برای حفاظت از مرزها انجام خواهیم داد سردار سرتیپ پاسدار مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تبعات جدایی اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: جدایی اقلیم کردستان از عراق می‌تواند یک بحران جدید فراگیر درازمدت را در منطقه غرب آسیا ایجاد کند.

سختگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح درباره جزئیات نشست رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه گفت: ما از دوره قبل مذاکراتی را با نظامیان ترکیه شروع کردیم که این مذاکرات بعد چند دهه اتفاق می‌افتاد.

 وی افزود: در شرایط خاصی که نیاز داریم همکاری‌های بیشتری با دولت ترکیه و سایر دولت‌ها در مورد سوریه داشته باشیم تا به تروریسم در این کشور خاتمه دهیم، این ارتباطات و تماس‌ها در حال ارتقا است، 

سردار جزایری ادامه داد: در مورد عراق نیز با توجه به اتفاقی که در اقلیم افتاده نیاز است کشورهای منطقه به خصوص ایران، ترکیه و عراق با یکدیگر مذاکرات فشرده‌تری داشته باشند، تا از این اقدام سوء، جلوگیری شود.

سختگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح درباره سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در روابط تهران و آنکارا بیان داشت : در حال حاضر روابط ایران و ترکیه وارد مرحله جدیدی شده و امیدواریم این روابط که بهتر از گذشته شکل گرفته، مسیر همگرایی بیشتری را بین دو دولت پیش بگیرد.

 وی درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر استقرار تانک‌های ایرانی در مرز با اقلیم کردستان عراق گفت: ما در حال انجام یک رزمایش بین سپاه و ارتش در مرزهای عراق هستیم و ممکن است این استنباط نیز صورت بگیرد که در مرزهای اقلیم کردی حضور داریم، البته هر اقدامی برای حفاظت از مرزها لازم باشد را انجام داده و کوتاهی نخواهیم کرد.

 سردار جزایری درپاسخ به این سوال که آیا شاهد تشکیل اتاق فرماندهی مشترک بین ایران و ترکیه در خصوص اقلیم خواهیم بود، یادآور شد: امیدواریم مشکل اقلیم کردستان عراق با تمشیت دولت قانونی عراق حل شده و این پیش بینی هم می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم‌ منطقه یک بحران یا جنگ جدید را به خود نبیند.

 انتهای پیام/

امیدواریم‌ منطقه یک بحران یا جنگ جدید را به خود نبیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۷:۳۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
مانورمیدیم توخاک خودمون یعنی حق نداریم از مرزهامون حفاظت کنیم چقدرزورگوهستن این پلیدان زمانه .مرگ برامریکاواسراییل ومنافق
آخرین اخبار