جان کربی: بازرسی‌های هسته‌ای برجام دائمی هستند

سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد رژیم بازرسی و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران دائمی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه دولت اوباما در یادداشتی برای سی‌ان‌ان نوشت: همه افرادی که وظیفه دفاع از آمریکا را برعهده دارند از جمله وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش آمریکا  برجام را به نفع امنیت ملی ما می‌دانند، چگونه ترامپ ادعا می‌کند که این توافق در راستای منافع امنیتی آمریکا نیست؟

کربی افزود: درست است که برخی محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران پس از مدتی از بین می‌روند اما رژیم بازرسی و راستی‌آزمایی برای همیشه باقی خواهد ماند. اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید نکند، این مساله در تضاد با راستی‌آزمایی‌های دقیق، علمی و حرفه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه دولت اوباما همچنین تاکید کرده است: به نظر می‌رسد تصمیم ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برجام صرفا یک تصمیم سیاسی است که هدف آن تنها از بین بردن میراث رئیس جمهور قبلی است. برجام در تحقق آنچه برای آن مذاکره شد موفق بوده است. اگر مشکل دولت ترامپ، سایر اقدامات ایران است، می‌‌تواند در یک چارچوب دیگر به آنها بپردازد.

جان کربی در ادامه می ‌نویسد: اگر آمریکا به صورت یکجانبه و بدون دلیل تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگرداند، آنگاه این ما هستیم که به برجام پایبند نبوده‌ایم نه ایران. ترامپ مطلقا هیچ دلیلی برای لغو برجام ندارد و اگر می‌خواهد آمریکا را به یک مذاکره‌کننده غیرقابل اعتماد در سطح جهان تبدیل نکند باید به حرف ژنرال‌هایش گوش کند.

 

انتهای پیام/

 

اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه دولت اوباما درباره خروج آمریکا از برجام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار