23 مهرماه؛

افتتاح پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان خوزستان

پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان خوزستان 23 مهر 96 ساعت 16 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نادر سعادتی‎فرد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار کرد: پنجمین همایش سوگواره عاشورائیان شمال خوزستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و کانون نمایش‌های آئینی سنتی دزفول و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: براساس برنامه اعلام شده، در روز نخست این سوگواره، 23 مهرماه و از ساعت 16:30 نمایش "علی‎اکبر" از دزفول به کارگردانی صادق اکبرنژاد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به صحنه می‎رود.

سعادتی فرد تصریح کرد: در روز دوم این سوگواره، 24 مهرماه ابتدا از ساعت 16:30 تعزیه "قاسم" از دزفول به کارگردانی عبدالمحمد نعناکار در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان روی صحنه خواهد رفت و سپس از ساعت 20:30 نیز تعزیه "دختر آفتاب" از مسجدسلیمان به کارگردانی گودرز ظاهری در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا می گردد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به روز سوم این سوگواره نیز اذعان داشت: در 25 مهرماه نیز ابتدا از ساعت 16:30 نمایش "کابوس" از دزفول به کارگردانی محمد هنرجو در پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول به صحنه می‎رود و سپس از ساعت 20:30 نیز نمایش "عزا در موج" به کارگردانی کاظم شیاعی در مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان اجرا می‎شود.

وی در ادامه گفت: در روز چهارم 26 مهرماه، از ساعت 16:30 تعزیه "بازار شام" از شوش به کارگرانی احمد زرگوش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد و در ساعت 20:30 هم تعزیه "متوکل عباسی" از شوش به کارگردانی صادق اسماعیلی در مجتمع فرهنگی سینمایی به صحنه خواهد رفت.

نادر سعادتی فرد اظهار داشت: در روز پایانی نیز 27 مهرماه، نمایش‎های "برنگاه ابلیس" به کارگردانی رضا چوپان ‌و "اشک خورشید"‌ به کارگردانی مهدی پورشعبان هر دو از آبادان به ترتیب در ساعت‎های 19:30 و 20:30 در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا خواهند شد.

وی افزود: مراسم اختتام سوگواره نیز جمعه (28 مهرماه 96) از ساعت 16 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.