برخی از فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شود

شرکت‌های سهامی با هدف ارتقای تولیدات کشاورزی به ویژه در شرکت بهکده رضوی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکز تعاون روستایی کشور در این نشست با اشاره به برنامه های بهکده رضوی برای افزایش کیفی و کمی تولید بذر با اولویت گندم، جو و یونجه و همچنین اصلاح نژاد و بهبود کیفی ژنتیکی دام سبک و سنگین گفت: سال 92 تعداد دام سبک این شرکت دو هزار و 200راس بود که هم اکنون به پنج هزار و 400راس افزایش یافته است.

مجید مهدی دوست افزود: سال 93 برای توسعه این شرکت سه و نیم میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد و هم اکنون نیز یک میلیارد تومان اعتبار استانی تخصیص می یابد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست از مدیران دولتی خواست تا با تغییر نگرش برای افزایش کیفیت و بهره وری بیشتر در این بخش های تولیدی، برخی از فعالیت ها را به بخش خصوصی واگذار کنند.

محمدرضا صالحی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون اقتصاد مصوب کرده بود سه میلیارد تومان برای توسعه شرکت بهکده رضوی اختصاص دهد، پیشنهاد کرد برای جذب این اعتبار، از وزیر جهاد کشاورزی پیگیری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان دارای 39شرکت تعاونی تولید روستایی است گفت: شرکت بهکده رضوی با توجه به اینکه در منطقه ای بسته (مجزا) قرار دارد و در زمینه تولید بذر و نهال و اصلاح نژاد دامی استعداد فراوانی دارد می تواند به عنوان سایت آموزش و پژوهش برای کارشناسان و ناظرانِ تازه استخدام سازمان، استفاده شود.

عبدالله یوسفی افزود: شرکت بهکده رضوی دارای دو هزار هکتار زمین زراعی و باغبانی، 35 هزار هکتار مرتع و شش هزار و 300دام سبک و سنگین است.

انتهای پیام/ب

استاندار خراسان شمالی نیز در نشست از مدیران دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.