معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

خسارت ۴۳۰ میلیارد تومانی به سازه‌های آبخیزداری لرستان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از خسارت ۴۳۰ میلیارد تومانی به سازه‌های آبخیزداری این استان به دلیل وقوع سیلاب طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدحسین بابایی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان،  با بیان اینکه استان لرستان به نظر زمین‌شناسی و اقلیم‌شناسی در محدوده زاگرس قرار دارد و دارای شیب زیادی است اظهار داشت: در این راستا در استان همواره نیاز به عملیات آبخیزداری داریم.

وی با بیان اینکه درمجموع دو سیلاب سال ۹۴ و ۹۵ حدود ۴۳۰ میلیارد تومان به سازه‌های آبخیزداری کل استان خسارت وارد شد گفت: در این راستا ۵۷۰ هزار هکتار مطالعات تفضیلی – اجرایی انجام‌شده است که ۲۷۳ هزار هکتار عملیات اجرایی انجام و ۱۱۵ هزار هکتار در دست انجام است که شامل ۲۳ حوزه آبخیز است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، مجموع اعتبارات ملی آبخیزداری لرستان را در سال ۵ میلیارد و استانی را یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که قبل از سال ۹۰ این اعتبار حدود ۲۵۰ درصد اعتبار فعلی بوده است و اگر روند تخصیص اعتبارات این‌گونه باشد ۱۱۳ سال طول می‌کشد که عملیات آبخیزداری در کل استان عملیاتی شود.

انتهای پیام/د

خسارت ۴۳۰ میلیارد تومانی به سازه‌های آبخیزداری لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار