معاون رئیس جمهور:

140 هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 70 هزار شغل در حوزه گردشگری و 70 هزار شغل در بخش صنایع دستی کشور سالانه ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر مونسان ، دیشب در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی باغ فین کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، گفت :تحقق این مهم با توجه به برنامه منسجمی که سازمان میراث فرهنگی دارد حمایت دولت در را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه  اگر دولت بتواند خواسته های حداقلی سازمان را  محققق کند افزود: ایجاد این میزان شغل را می توان در سالهای بعد چ را ارتقا داد.

  *تحقق اقتصاد بدون نفت در حوزه گردشگری میسر است/ سهم گردشگری بر اساس مزیتهایی که درکشور وجود دارد محقق نشده است

مونسان، قصد افزایش سهم گردشگری با توجه به ظرفیتهای بسیارخوب حوزه گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشور در دولت دوازدهم را تاکیدکرد و گفت: می توان بخشی از اقتصاد بدون نفت را در حوزه گردشگری و صنایع دستی دنبال کرد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری در حوزه گردشگری کشور امید است یک دوره تحول گرا در این بخش در دولت دوازدهم ایجاد شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه سهم گردشگری بر اساس مزیتهایی که درکشور وجود دارد، محقق نشده است گفت: سالانه حدود 5 میلیون نفر گردشگر خارجی وارد کشور می شود که رقم بسیار کمی با سهم 2.9 (دو نه دهم) درصدی در تولید ناخالص داخلی است.

مونسان، معرفی و شناساندن قدمت و تاریخ کهن ایران، آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد کشور را خواستار شد و گفت: ارتقای استاندارد خدمات گردشگری کشور ضروری است.

وی، ورود 20 میلیون نفر گردشگر خارجی را بر اساس برنامه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است تا سال 2025 تاکیدکرد و گفت:گرچه این هدف بلندپروازانه و سخت است با بسیج همه امکانات و اهمیت دولت و مجلس به بحث گردشگری بتوان این رقم را محقق کرد تا ایران به جایگاه شایسته و لایق گردشگری خود برسد.

*مدیران دولتی با انتظار برای اعتبارات هیچ پیشرفتی نخواهد داشت/ تکیه بر اقتصاد مردمی راهگشای کارها است

مونسان با تاکید بر اینکه اگر مدیران دولتی در انتظار اعتبارات باشند هیچ پیشرفتی نخواهند داشت گفت: تکیه بر اقتصاد مردمی همانطور که رهبر معظم نیز بر آن تاکید داشتند راهگشای تمام کارهاست.

وی تصریح کرد: ما با همه فضاها، امتیازات و مزایای آثار تاریخی باهویت و فضاهای ارزشمند فرهنگی و  هنری می توانیم خلق پول کنیم.

به گفته وی، مدیری موفق است که بتواند از بخش غیر دولتی بتواند کمک بگیرند و گردشگری را در شهر و منطقه خود توسعه دهد.

معاون رئیس جمهور میدان رقابت در عرصه گردشگری هر کشور و منطقه را با توجه به مزیت های آن دانست و افزود: مزیت کشور ما «بوم گردی» است.

مونسان، با تاکید بر اینکه نیاز نیست امکانات و اعتبار کم را برای ساخت هتل های کلان هزینه کرد اظهارداشت:بیشتر گردشگران ما توریست های فرهنگی هستند که دوست دارند در فضاهای بوم گردی قرار بگیرند که توسعه آن باید بسیار مورد توجه و همت قراربگیرد.

*طرح شهر گردشگری در حال بررسی مختصات است

وی در خصوص مبحث شهر گردشگر نیز گفت: اجرای این طرح در حال بررسی مختصات و انتخاب شهرهای مدنظر بویژه شهرهای گردشگری است.

به گفته وی، معاونت گردشگری طرح شهر گردشگر را مطرح کرد که علاوه بر پرداختن به شهروندان با انتخاب مختصات مطلوب به میهمانان و گردشگران نیز می پردازد.

مونسان، با اشاره به اینکه در اجرای شهر گردشگر در ابتدای راه و انتخاب شهرها به ویژه شهرهای اصلی گردشگری و متناسب با مختصات در نظر گرفته شده هستیم افزود: مفهوم این موضوع این است که تمام شهرداری ها و شهروندان خود را به سمت شهر گردشگر حرکت دهند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با تاکید بر اینکه ایران، کشور کهن و تاریخی است و همه شهرها دارای این مختصات است اذعان داشت: برخی از این شهرها دارای فضای شهری و فرهنگ مردم آن تطبیق بیشتری با شهر گردشگر دارد.

*گردشگری مذهبی با گردشگری حلال متفاوت است/ گردشگری حلال همان تفریح غیرگناه آلود است

مونسان در پایان با تاکید بر تفاوت گردشگری مذهبی با حلال گفت: گردشگری حلال صرفا برای مسلمانان نیست و منظور از آن همان گردشگری و تفریح غیر گناه آلود است که نشات در روح انسان ها دارد.

وی، با اشاره به اینکه کشور ما همه المان های گردشگری حلال را دارد گفت: گردشگری ما مربوط به همه دنیاست که یکی از مشتریان جدی بازارهای آن مسلمانان هستند.

شایان ذکر است: مونسان در سفر به کاشان از باغ فین و خانه تاریخی بروجردیها دیدن کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.