پیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت عزم جدی برای توسعه پارک های علم و فناوری در کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم از ضرورت عزم جدی برای توسعه پارک‌های علم و فناوری در کشور خبر داد.

ضرورت عزم جدی برای توسعه پارک های علم و فناوری در کشورخسرو پیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هفته گذشته طی جلسه ای که با مقامات ترکیه در این کشور درباره پارک های علم و فناوری تشکیل شد به وضع حدود 20پارک فناوری که جزو این انجمن هستند، رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه به بررسی بحث های فناوری شرکت ها و بحث های اقتصادی و تجاری سازی در بخش پارک های علم و فناوری پرداخته شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: در واقع هدف ما سرمایه گذاری و بین المللی سازی شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری داخل کشور است تا از این طریق بتوانیم بازاری برای فروش محصولات پارک ها فراهم کنیم.

لزوم ایجاد بستر مناسب برای وقوع رویداد فناور محورانه

پیری تصریح کرد: باید عناصر زیادی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بستر مناسب برای یک رویداد فناور محورانه فراهم شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی این نشست ها توانسته ایم با شرکت های خارجی به نتایج خوب و قابل توجهی برای صادرات برسیم.

دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم عنوان کرد: هدف ما این است که بتوانیم محصولات شرکت های پارک هایمان را به فروش برسانیم؛ از سرمایه گذاران داخل کشور حمایت می کنیم تا در این بخش بتوانند سرمایه گذاری کنند.

پیری گفت: امیدواریم با عزمی جدی شرایط توسعه پارک های علم و فناوری را در کشور  فراهم کنیم تا بستر مناسب برای یک رویداد فناور محورانه ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار