موهبتی مطرح کرد؛

مدیریت هزینه های سلامت؛ با انتقال سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: انتقال این سازمان به وزارت بهداشت باعث مدیریت هزینه‌های سلامت شد.

مدیریت هزینه های سلامت؛ با انتقال سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشتبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن بازدید از طرح ارجاع الکترونیک در استان گلستان در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: انتقال این سازمان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث تمرکز منابع و سیاستگذاری در یک دستگاه و مدیریت هزینه های سلامت شد و این بر خلاف تصور برخی  افراد بود که فکر می کردند این انتقال باعث افزایش هزینه ها می شود.

وی خاطر نشان کرد: از مهم ترین اهداف سازمان، استقرار نظام ارجاع در سطح کشور است؛ چرا که یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که بیمار به محض اینکه نشانه هایی از بیماری را مشاهده کرد تلاش می کند به بالاترین سطح پزشک متخصص مراجعه کند که با این کار علاوه بر اینکه خودش دچار هزینه های زیادی می شود، هزینه های حوزه سلامت را نیز افزایش می دهد.

آی تی؛ مهم ترین زیرساخت‌ در نظام ارجاع 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در دنیا تجربه خوبی در رابطه با نظام ارجاع وجود دارد، افزود: در بحث نظام ارجاع به زیرساخت‌های زیادی نیاز داریم که مهم‌ترین آن بحث آی تی است و استان گلستان به دلیل دارا بودن این زیرساخت به‌عنوان استان پایلوت انتخاب شد.

موهبتی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه بیمار دغدغه‌ای جز رنج بیماری نداشته باشد، فرانشیز از ۳۷ درصد در بخش بستری به سه درصد در روستاها و ۶ درصد در شهرها رسیده است.

وی اظهار کرد: در گذشته برای تهیه 95 درصد نیازهای درمانی، بیمار به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شد در حالیکه امروز شاهدیم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تامین درمان، تنها به سه درصد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار