جراحی موفقیت آمیز یک تومور نادر در بیمارستان ولیعصرقائمشهر

جراحی یک تومور نادر بر روی بیمار ۶۸ سال در بیمارستان ولیعصرقائمشهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  علی تقوی فوق تخصص جراحی بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر گفت: بیمار ۶۸ ساله‌ای که به مدت دو سال از خارش اعضای بدن و زردی شکایت داشت در طی دو ماه اخیر با پیشرفت بیماری، زردی پیشرونده در اندام، زرد شدن ادرار، بی رنگ شدن مدفوع و افزایش چشمگیر خارش و درد در بدن به درمانگاه تخصصی بیمارستان ولیعصر مراجعه کرد.

وی با بیان اینکه پس از انجام آزمایشات متعدد وسونوگرافی با مشخص شدن تومور بیمار مورد عمل جراحی قرار گرفت، افزود: جراحی این بیمار حدود ۵ ساعت به طول انجامید.

تقوی با اشاره به اینکه تومور به کبد، ریه و شکم بیمار انتشار پیدا نکرد، گفت: بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شد و غدد لنفاوی را درگیر نکرده بود توانستیم اقدامات درمانی لازم را برای بیمار انجام دهیم.

این فوق تخصص جراحی بیمارستان ولیعصر قائمشهر افزود: این بیماری با علائمی همچون زردی پیشرونده اندام، همراه با خارش، درد شکم و در نهایت باعث تهوع و استفراغ در افراد قابل مشاهده و تشخیص است.

وی گفت: ۸۰ درصد بیماران با زردی انسدادی مراجعه می‌کنند که علت آن انسداد انتهای مجرای صفراوی مشترک توسط تومور است.

تقوی افزود: توصیه می‌کنیم بیماران با مشاهده زردی و خارش بدن به متخصصان داخلی یا گوارش مراجعه کنند تا بتوانیم در مرحله اولیه شروع بیماری، درمان را به صورت کامل برای بیماران انجام دهیم.

انتهای پیام/آ

جراحی موفقیت آمیز در بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار