استاندار :

۳۰ درصد دام وارداتی به سیستان و بلوچستان در اختیار پرواربندی‌ها قرار گیرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ درصد دام وارداتی به این استان برای افزایش تولید گوشت قرمز باید در اختیار پرواربندی‌ها قرار گیرد.

۳۰ درصد دام وارداتی به سیستان و بلوچستان در اختیار پرواربندی‌ها قرار گیردبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در جریان بازدید از یک واحد بسته‌بندی گوشت در شهرک صنعتی زاهدان، اظهار داشت: باید یک واحد پرواربندی 5 تا 10 هزار رأس دام در نیکشهر به عنوان قطب تولید یونجه و همچنین در سیستان در صورت امکان تولید علوفه با حمایت دولت پایه‌گذاری شود و سپس 10 تا 30 راس دام در قالب تعاونی برای پرواربندی در اختیار روستائیان قرار بگیرد تا تولید دام افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دام وارداتی به استان نباید بلافاصله برای ذبح به کشتارگاه‌ها وارد شود بلکه باید 20 تا 30 درصد دام در اختیار پرواربندی‌ها قرار بگیرد. میزان دام وارداتی به استان باید به طور عادلانه بین واحدهای بسته‌بندی گوشت و پرواربندی‌ها توزیع شود.

وی ادامه داد: با توجه به دارا بودن بیشترین تعداد واحدهای بسته‌بندی گوشت در سیستان و بلوچستان پس از تهران، با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره شود که ثبت سفارش واردات گوشت از پاکستان منوط به بستن قرارداد 50 درصد واردات گوشت لخم و 50 درصد دام باشد.

هاشمی ادامه داد: تحقق این خواسته در سایه توسعه روابط با کشور پاکستان بوده که در کاهش قاچاق موثر است. متولیان امر با تامین یونجه و در نظر گرفتن سایر مشوق‌ها برای افزایش ظرفیت دامداری‌ها و تولید دام در استان برنامه‌ریزی کنند. باید 5 نقطه استان به عنوان قطب تولید دام تعریف شده و برای آن برنامه هدفمند و عملی تهیه شود.

انتهای پیام/ع

 بازدید استاندار از یک واحد بسته‌بندی گوشت در شهرک صنعتی زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار