ضرورت توسعه زیرساخت های شهرستان ملکشاهی

مساله گرانی تعرفه های برق و گاز، بیمارستان، آب شرب، فاضلاب شهری، راه های مواصلاتی، ایجاد تولید و اشتغال، توسعه زیر ساخت های از مطالبات جدی مردم شهرستان ملکشاهی از استاندار جدید است.

ضرورت توسعه زیرساخت های شهرستان ملکشاهی

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ خطیب این هفته نماز جمعه شهرستان ملکشاهی سیدعبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت عموم مردم و مسئولین به رعایت تقوای الهی و تشکر از همه عزاداران و هیات مذهبی شهرستان گفت :امسال عزاداری ها در سطح شهرستان هم از حیث کمی و هم کیفی از سال های گذشته باشکوه تر بود در سطح شهرستان همه محلات و طوایف برنامه های سخنرانی و عزاداری داشتند که بسیار منظم و به دور از انحرافات بود.

امینی ادامه داد : سه برنامه شهرستانی نیز در سطح شهرستان برگزار شد که در استان بی نظیر بود یکی از این مراسمات مراسم اعلام عزای عمومی بود که حدود پنج هزار نفر جمعیت مشارکت کرده بودند همینطور مراسم چمر عصر عاشورا امسال نسبت به سال های قبل بسیار باشکوه تر بود و همچنین مراسم مسجد جامع که هر شب مراسم باشکوهی بعضا با حضور سخنرانان استانی و کشوری و مداحان شهرستانی و استانی به صرف شام بود که شکوه و عظمت بزرگی را خلق کرده بود .

 

وی افزود :در روایات اهل بیت عصمت و طهارت ع وارد شده است که قیام امام زمان علیه السلام پیوند ناگسستنی با قیام سیدالشهداء علیه السلام دارد از جمله اینکه قیام سید الشهداء علیه السلام در روز شنبه، ماه محرم و روز عشوراست همینطور قیام امام زمان علیه السلام نیز در محرم و روز شنبه مصادف با عاشوراست همچنین وارد شده است که شعار امام زمان علیه السلام «یا لثارت الحسین» است .


وی تاکید کرد : این پیوند بین دو قیام نشان می دهد اولا نهضت امام حسین علیه السلام یک نهضت جهانی است بسیاری از مردم دنیا از طریق جریان کربلا و عاشورا به حقانیت مذهب شیعه پی برده و هدایت شده اند لذا منبطق بر نهضت امام زمان علیه السلام است چرا که نهضت ایشان هم جهانی است.


امینی اظهار کرد : عزادری های مردم در واقع آمادگی برای قیام امام زمان علیه السلام است که مردم هر ساله تمرین ولایتمداری می کنند و خود را برای ظهور ولی الله اعظم آماده می کنند لذا می توان گفت که این عزاداری ها مقدمه ظهور امام زمان علیه السلام هستند .


انتهای پیام/ه


خطبه های نماز جمعه شهرستان ارکواز ملکشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.