نماز و زکات دو رکن اصلی در اسلام است

امام جمعه سنندج بابیان اینکە نماز و زکات دو رکن اصلی در اسلام است، گفت: روزه‌داری و حج نیز از مهمترین اصول اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: اعتقاد داریم که نیروی انتظامی حافظ ناموس و مال مردم است.

امام جمعه سنندج بااشاره به هفته سالمندان، همچنین افزود: احترام به سالمندان از مهم‌ترین دستورات دین اسلام است و جوانان ما در جوامع اسلامی باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی از نماز و زکات به عنوان دو اصل مهم در دین اسلام نام برد و گفت: روزه‌داری در ماه رمضان و حج در صورت توانایی را از مهمترین اصول اسلامی است که هر انسان مسلمان باید به آن توجه داشته باشد.

خدایی افزود: خداوند آدمیزاد را به عنوان اشرف مخلوقات خلق کرده و او را به بهترین ویژگی‌ها و خصوصیات مزین کرده است.

وی از فکر و عقل به عنوان دو سرمایه بزرگ برای انسان‌ها نام برد و گفت: خداوند در دو بخش انسان راهنمایی کرده است که اولین آن مخفی و پوشیده در درون خود انسان و دومین راهنمایی حسی و آشکار است.

 امام جمعه سنندج گفت: انسان باید با پیروی از پیامبر و حرکت در مسیر دستورات الهی آن‌ها مسیر صراط مستقیم را طی و به سعادت دنیا و آخرت برسد.

وی ایمان به خیر و شر را از دیگر دستورات دین اسلام دانست و گفت: اخلاص برای خالق هستی از دیگر وظایف و ویژگی هر انسان مسلمانی است.

خدایی گفت: اعتقاد به اصول دین و عمل به فروع دین مانع از حرکت انسان در مسیر نادرست و غیر اصل الهی می‌شود.

به گفته وی، انسان ایمان‌دار اگر اصول و ریشه ایمانش، اعتقاد و باور به خدا، دنیای آخرت و ... ثابت باشد، اعمالش نزد خداوند مورد قبول خداوند قرار گرفته و مسیر سعادت دنیا و آخرت را طی خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

نیروی انتظامی حافظ ناموس و مال مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.