امام جمعه بافق:

درس عاشورا زیر بار ذلت نرفتن است

امام جمعه بافق گفت: به برکت قیام عاشورا نظام اسلامی در اقتدار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه بافق با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به تشریح نقش اسرای کربلا در زنده نگه داشتن قیام عاشورا پرداخت و اظهار کرد: اگر امروز عاشورا زنده است به برکت خاندان امام حسین (ع) و یاران باوفایش و افشارگری های اسرای کربلا است.

امام جمعه بافق با تحلیل روش های حکومتی معاویه برای مبارزه با خاندان اهل بیت (ع) در مناطق مختلف شام افزود: اسرای کربلا به خوبی توانستند جریان کربلا را آشکار نمایند و آن را برای مردم روشن کنند.

سلیمانی به بیان گوشه هایی از خطبه روشنگرانه حضرت زینب (س) و حضرت امام زین العابدین (ع) در شام و کوفه تصریح کرد: مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش با سخنرانی حضرت زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) بر همگان آشکار و جنایات یزید افشا شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین پیام های نهضت عاشورا پرداخت و خاطر نشان کرد: حرکت در راستای اهداف اسلام و دین درس و زیر باز ذلت نرفتن درس بزرگ کربلا و عاشورا است .

امام جمعه بافق افزود: پیام اخلاقی و تربیتی عاشورا ایثار و از خودگذشتگی است و در همه صحنه های عاشورا غیرت ، شجاعت و عشق به ولایت و نماز وجود دارد.

سلیمانی گفت: به برکت نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) امروز رهبر و ملت نظام اسلامی توانسته اند در برابر استکبار جهانی و آمریکا با اقتدار ایستادگی کنند.

امام جمعه بافق همچنین با اشاره به دیدار خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی با مقام معظم رهبری و تشریح بیانات این دیدار بیان داشت : ایثارو فداکاری این جوان مبارزه با کفر و دفاع از حریم ولایت بود و استقبال بی نظیر مردم در شهرهای تهران ، مشهد ، اصفهان و نجف آباد نشان از جایگاه این شهید بی سر است .

تاکید بر ضرورت ترک گناه و تبیین عواقب گناه در تزلزل جایگاه انسان و عذاب الهی،تشریح بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان حج با مقام معظم رهبری و ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های عربستان سعودی و گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حسین همدانی و ... از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

نماز جمعه این هفته بافق به امامت آیت الله سلیمانی اقامه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار