حمایت کمیسیون اروپا از اجرای توافق هسته‌ای

کمیسیون اروپا از ادامه اجرای توافق هسته‌ای میان قدرت‌های جهانی و ایران حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون اروپا از ادامه اجرای توافق هسته‌ای میان قدرت‌های جهانی و ایران حمایت کرد.

بر این اساس، کمیسیون اروپا امروز (جمعه) اعلام کرد توافق بین المللی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران که در سال 2015 میلادی حاصل شده، کارایی داشته و همه طرف ها باید به تعهدات خود پایبند باشند.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز که نامش فاش نشده روز پنجشنبه در سخنانی گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا احتمالا به زودی اعلام خواهد کرد که توافق بین المللی به منظور محدود شدن برنامه هسته ای ایران را تایید نمی‌کند.

این مقام آمریکایی افزود: ترامپ احتمالا قصد دارد یک راهبرد جامع در قبال ایران را اعلام کند که تقابل جویانه‌تر خواهد بود. ترامپ باید تا 15 اکتبر یعنی 9 روز دیگر تصمیم نهایی خود را درباره توافق هسته‌ای ایران اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری در بروکسل تاکید کرد: ما به دقت همه تحولات مربوط به توافق هسته‌ای را دنبال می کنیم. یادآوری می‌کنیم این یک توافق منع اشاعه تسلیحات است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل حمایت و تصویب شده است، این توافق کارایی دارد، این توافق تاکنون 8 بار توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این یک راهکار بلندمدت و دائمی برای مساله هسته‌ای ایران است که به همه طرف‌ها اطمینان لازم را می‌دهد و ما از همه طرف ها انتظار داریم که به تعهدات خود در چارچوب توافق پایبند باشند.

انتهای پیام/

حمایت اروپا از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار