طرح راهبردی پدیده باید در نقشه گردشگری خراسان رضوی دیده شود

باید برای شرکت پدیده شاندیز طرح راهبردی تعریف شود و این طرح در نقشه گردشگری خراسان رضوی دنبال شود تا این شرکت در چارچوب آن به وظایف خود عمل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرید جواهرزاده عضو هیات علمی مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود با بیان اینکه جایگاه شرکت پدیده در جذب این گردشگران و افزایش ماندگاری آنها قطعا تاثیرگذار است، گفت: مجموعه پدیده مانند مظروفی در ظرفی به نام شاندیز است که متاسفانه این ظرف و مظروف با هم مطابقت ندارد و به تعبیر دیگر پدیده، ظرف خود را دربرگرفته و حتی می توان گفت از آن بزرگتر شده است.

وی گفت: اگر بپذیریم که در وجه اول گردشگری شاندیز وجود دارد و پدیده با پتانسیل خود به جذب گردشگر می پردازد، این موضوع به تنهایی در حکم یک جاذبه منحصر به فردی است که افزایش مسافر را به همراه خواهد داشت و حتی بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مجاورین را نیز به خودش اختصاص می دهد.

مشاور سابق معاونت گردشگری کشور در ادامه از مولفه های حمل ونقل، اقامت و پذیرایی، جاذبه ها، راهنما-گشت و خرید به عنوان شش مولفه اصلی گردشگری نام برد و گفت: این مولفه های شش گانه ارکان اصلی گردشگری را تشکیل می دهند که توجه به آنها برای ایجاد تناسب مطرح شده و رشد منطقه گردشگری شاندیز حایز اهمیت است.

جواهرزاده از سازمان های دولتی، انجمن های علمی و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع هرم فعالیت کنشگران و فعالان گردشگری نام برد و افزود: سازمان های دولتی سیاست گذار و برنامه ریز هستند، انجمن های علمی در حوزه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت دارند و بخش خصوصی بازوی اجرایی می باشد. به عبارت دیگر محققین و انجمن های علمی می توانند بسترهای مناسب را شناسایی کنند و مجموعه هایی نظیر پدیده این برنامه ها را در راستای توسعه گردشگری در سطح کشور اجرایی می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای توسعه و موفقیت شرکت پدیده در نگاه مدیریتی از نوع خصوصی است، گفت: تعداد بالای سهامدار پدیده نقطه قوت آن می باشد و نسبت به آینده این شرکت می توان امیدوار بود مشروط به اینکه نگاه مدیریتی حاکم بر آن نگاه دولتی نباشد و مدیریت خصوصی قطعا پدیده را به روزهای اوج خود باز می گرداند.

انتهای پیام// م.م

جذب گردشگر در منطقه شاندیز با نگاه ویژه به پدیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.