امام جمعه زابل:

تکلیف همه ما فهم عمیق قیام عاشورا است

امام جمعه زابل گفت: همه ما وظیفه داریم قیام عاشورا را درک کنیم و انتظار امام حسین(ع) از خودمان را متوجه باشیم.

تکلیف همه ما فهم عمیق قیام عاشورا استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی المهدی ( عج) زابل، اظهار داشت: باید از این فرصت های محافل ابا عبدالله الحسین (ع) استفاده کنیم و مجالس مذهبی خانگی را افزایش دهیم زیرا این زیارت عاشورا ها و گریه ها بر ابا عبدالله در خانه ها برکات فراوانی را در زندگی می آورد.

وی با اشاره به اینکه باید برای دین، مسجد و نماز جماعت هزینه کنیم، بیان داشت: در جامعه برای خیلی از مسائل غیر ضروری هزینه های زیادی می شود اما وقتی که نوبت به ساخت مسجد و خانه عالم می رسد جیب ها خالی می شود و مشکلات اقتصادی بر زبان جاری می شود.

وی  ادامه داد: ما وظیفه داریم تا قیام عاشورا را درک نماییم و انتظار امام حسین(ع) از خود را متوجه شویم.

امام جمعه زابل افزود: مسئولین در قبال جامعه وظیفه دارند زیرا با این وجود این همه بودجه های فرهنگی، همچنان هجمه فرهنگی دشمن تاثیرات بسیار زیادی را در جامعه گذاشته و این نشان می دهد که ما خوب عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی پرهزینه است افزود: باشگاه های ورزشی پرهزینه است و جوان ما اگر بخواهد ورزش کند باید بسیار هزینه بسیار زیادی متحمل شود ولی اگر بخواهد معتاد شود با کمترین هزینه انجام می شود.

وی گفت: ادرات باید برخی از زمان های سالن های ورزشی خود را به جوانان و پایگاه های مساجد اختصاص بدهند تا جوانان جذب کارهای فرهنگی شوند زیرا این سالن ها متعلق به خود مردم است.

حجت الاسلام کیخا با اشاره به اینکه درخواست ما از مسئولین محترم این است که توجه ویژه ای به کارهای فرهنگی داشته باشند، خاطر نشان کرد: مسئولین محترم باید نسبت به روستائیان و عشایر نیز توجه بیشتری، خصوصا در زمینه درمان و بهداشت داشته باشند.

وی گفت: طبق بعضی از گزارشات مردمی آب شرب بعضی از روستاهای منطقه سیستان بوی و طعم بدی می دهد لذذا از فرمانداران و مسئولین آبفا خواهشمندیم این موضوع را به صورت ویژه بررسی و پیگیری کنند چون بحث سلامت مردم در میان است.

وی با اشاره به اینکه روستاها یکی از ارکان اصلی در مقوله اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: مردم و خصوصا جوانان نیز باید توجه داشته باشند که با فکر وتلاش می شود در روستاها شغل های جدید ایجاد کرد.

انتهای پیام/ع

همه ما وظیفه داریم قیام عاشورا را درک کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار