روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها:

توافق برجام با 10 ترامپ دیگر هم غیر قابل بازگشت است/ برخی‌ها نانشان را در دعوا می‌بینند/ما از پیشینیان قرض به ارث برده‌ایم

رئیس جمهور گفت: برخی‌ها نانشان را در دعوا می‌بینند، چرا ما باید نزاع و دعوا کنیم در منافع ملی هم صدا باشیم.

/////////////به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز شنبه (15 مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه مهر ماه امسال، با انگیزه‌های معنوی برآمده از فرهنگ عاشورا همراه است، گفت: ادب و اخلاق، صلح دوستی و تلاش برای اصلاح امور، بخش‌های مهم از تابلوی پرشکوه قیام امام حسین (ع) است. آغاز مهر و شروع فصل تحصیل بسیار حائز اهمیت است چرا که ما هر توانایی در کشور داریم، از علم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهر امسال و آغاز سال تحصیلی مصادف با ایام سوگواری و تعظیم سالار شهیدان و یارانش است که بزرگترین منبع فرهنگی و انگیزشی برای جامعه ما در مسیر معنویت، استقامت و اصلاح جامعه هستند، افزود: حادثه عاشورا و فرهنگ مکتب امام حسین(ع) یک تابلوی کامل با همه دقتها و ظرافتها است که معمولا ما به یک گوشه ای از این تابلو نظر می کنیم.

وی اظهار کرد: آزادگی، ایستادگی، استقامت، فداکاری و ایثار بخشی از این تابلوی بزرگ است، اما ادب، اخلاق، صلح دوستی، اصلاح جامعه، هدایت مردم و دلسوزی حتی برای دشمنان بخش دیگری از این تابلوست که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امام حسین (ع) قبل از اینکه قیامی را آغاز کند، اول با حاکم مدینه گفتگو و استدلال کرد که چرا بیعت نمی‌کند و دلایلش را برشمرد. حاکم مدینه استدلال‌های امام(ع) را نپذیرفت و همانجا می‌توانست جنگ شروع شود، اما امام حسین(ع) نگذاشت این جنگ آغاز شود .

روحانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای حفظ حرمت حرم کعبه با عجله از مکه خارج شد، حرمت حرم خیلی مهم است و حالا شما نگاه کنید به روایاتی که حرمت مومن را همانند حرمت کعبه توصیف می‌کند، گفت: امام حسین(ع) برای شکسته نشدن حرمت حرم، از مکه به سوی کوفه خارج می‌شود، اما مشاهده می کنیم که چقدر راحت و آسان در جامعه ما حرمت و جایگاه و شخصیت و حیثیت افراد خدوم و خدمتگزار و محبوب مردم توسط برخی قلم‌ها و زبان‌ها شکسته می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه برای این است که ما با مکتب امام حسین(ع) آشناتر شویم و ویژگی های این مکتب را به اذهان جامعه منتقل کنیم، ادامه داد: مگر امام حسین(ع) حتی دشمنانش را که برای او شمشیر کشیده بود سیراب نکرد؟ آیا این با شعارهایی که عده‌ای سر می دهند که مگر می‌شود آدم به فکر دشمنانش باشد، منافات ندارد؟ همچنین امام توصیه برخی یارانش را که معتقد بودند جنگیدن با لشکر حر به دلیل کمتر بودن عدد آنها راحت تر است، نپذیرفت و تاکید کرد که هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه باید همه ابعاد زندگی امام حسین(ع) را بیاموزیم، ادامه داد: اخلاق، مروت، مردانگی، احترام و فتوت تا جایی که حتی به تشنگی دشمنانش توجه کرد و حتی به اسب‌های دشمن آب داد، ویژگی هایی است که باید از امام حسین (ع) بیاموزیم. ما چنین روحیه و جایگاهی می خواهیم و عاشورا بزرگترین مکتب آموزشی، دانشگاه و معلم ما و بزرگترین عامل برای وحدت ملی وامنیت ماست.

رئیس جمهور اظهار کرد: خیلی وارد جزئیات نشویم که چه کسی چگونه عزاداری می‌کند؛ اصل مهم این است که همه به احترام امام حسین(ع) به پا می خیزند. اساس مساله مهم است که پیوند یک ملت با یک فرهنگ است. تمام دانشگاه همین است که پیوند جامعه با فرهنگ متعالی بشریت را برقرار کند.

روحانی تصریح کرد: دانشگاه گذار از یک جامعه با شرایط استبدادی به سمت جامعه ای آزاد و مستقل است؛ از یک جامعه استثمار شده به سمت جامعه مستقل. دانشگاه مسیر عبور از شرایط انحصار قدرت تا رسیدن به شایستگی و برجستگی های علمی و اخلاقی افراد جامعه است. در همین جامعه خودمان تا 100 سال قبل مگر هر کسی بدون نسب و جایگاه اجتماعی آبا و اجدادی می توانست به مقام و مسئولیتی برسد؟

وی خاطرنشان کرد: این انحصار را دانشگاه و حوزه ما شکستند و امروز شاهدیم که مدیران عالی و ارشد جامعه ما اکثرا تحصیل کردگان دانشگاه و بخشی نیز تحصیل کرده حوزه ها هستند که پست و مسئولیت آنها هیچ وابستگی به اصل و نسب شان ندارند و فقط بر اساس شایستگی های فردی خودشان به این جایگاهها رسیده اند. امروز دانشگاه متولی اصلی تربیت مدیران جامعه است.

رئیس‌ جمهور گفت: دانشگاهیان تربیت کننده مدیران جامعه و حل المسایل دادن برای معضلات جامعه هستند و معتقدم که قطعه قطعه کردن مدیریت و اداره دانشگاه‌ها، مناسب نیست و نباید چنین تقسیم‌بندی‌هایی انجام شود.

روحانی با بیان اینکه اساس علم و دانشگاه باید بر مبنای رقابت باشد و مقام علمی اساتید نیز بایستی بر این مبنا رتبه‌بندی شود، گفت: آیا استادی که جزوه امسالش با جزوه 10 سال پیش جز چند لغت، تغییر دیگری نکرده است، باید رتبه بالایی اخذ کند یا استادی که مدام در حال تلاش درمسیرعلم و دانش‌وری است.

وی اضافه کرد: علم، اخلاق و فضیلت، توقف و حد نهایی ندارد و مدام در حال تکمیل و تعالی است و همه باید این مسیر را ادامه دهیم.

روحانی با تأکید بر اهمیت روش‌های تنظیم رقابت‌های علمی و دانشگاهی، اظهار کرد: دانشگاه تهران همیشه پرآوازه بوده است اما باید بین دانشگاه‌های سراسر کشور و کلاس‌های درس رقابت علمی وجود داشته باشد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در کشورمان رقابت ناسالمی تحت عنوان جناح‌های سیاسی درست شده است، تصریح کرد: همه در انتخابات شرکت می‌کنیم و بایستی در پایان انتخابات همه افراد و جناح‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند، تشویق شوند، اما اگر فقط یک جناح تشویق شده و جناح دیگر تنبیه شود، آیا با چنین برخوردی می‌توان سرمایه اجتماعی ایجاد کرد.

روحانی با بیان اینکه ظاهراً یک جناحی از ابتدا دیوارش کوتاه ساخته شده است، گفت: اگر کسی خیلی هم تأثیرگذار باشد و مثلاً برای تشویق جامعه مردم را تشویق کند که پای صندوق رأی بیایند، آیا نباید تشویق شود، اما متأسفانه یک جناح همیشه تشویق می‌َشود و جناح دیگر نیز همواره مورد تنبیه قرار می‌گیرد و اگر کسی خیلی هم تاثیر گذار باشد مثلا برای تشویق جامعه ،مردم را تکرار کند بیایند پای صندوق ، آنها نباید تشویق شوند؟ فقط باید یک عده تشویق شوند؟ باید این مسیر را رها کرد و اینها باید از تجربیات نتایج انتخابات سال‌های 92، 94 و 96 استفاده کنند.

رئیس جمهور ضرورت رقابت آزاد در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: انحصار در اقتصاد، علم و مدیریت، خطرناک است و باید در جامعه رقابت آزاد وجود داشته باشد و همه بخاطر نقد و مشارکت مورد تشویق قرار گیرند و بایستی انتقاد در جامعه و بخصوص در دانشگاه‌ها، آزاد باشد.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه برای این است که مسایل و پیچیدگی‌های جامعه را حل و فصل کند، اما امروز موضوع اصلی این شده که چرا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از شغل برخوردار نیستند، گفت: مدیریت نیروی انسانی بر مبنای هرم امکان‌پذیر است نه بر مبنای استوانه و متأسفانه در کشور ما بر مبنای استوانه شکل گرفته است. براساس بررسی‌های انجام شده حدود 45 درصد مشاغل در جامعه ما نیاز به دانشگاه و تحصیلات تکمیلی ندارد لذا ضرورت دارد فعالیت دانشگاه‌ها را بر مبنای نیاز مدیریتی و رفع مشکلات جامعه تنظیم کرد.

روحانی با اشاره به مشکل اشتغال در جامعه، گفت: از پارسال تا امسال بیش از یک درصد از نرخ بیکاری کاسته شده است و این رقم از 12.7 به 11.5 رسیده است. البته این به معنای رسیدن به نقطه مطلوب نیست، بلکه نشان‌دهنده آن است که مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم و باید با سرعت بیشتر به سمت جایگاه مطلوب حرکت کنیم.

روحانی گفت: روحیه امید به نسل جوان برای آینده کشور را بسیار حائز اهمیت دانست، البته ممکن است مشکلاتی در کشور داشته باشیم، اما دارای ملت بزرگ، فرهنگ بسیار غنی و سوابق علمی بزرگی در طول تاریخ هستیم و بایستی با این پشتوانه در مسیر پیشرفت و توسعه روزافزون گام برداریم.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز بایستی دانشگاهیان و دانشجویان در مسایل روز جامعه پیش‌رو باشند و مسایل سیاسی جامعه را به خوبی بدانند و به خوبی انتقاد کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نگذارید عده‌ای جامعه را نسبت به آینده مأیوس و کار ارزشمند ملت را زیر سوال قرار دهند، اظهارکرد: ممکن است در کشوری، فردی رییس جمهور شود و همه دنیا را نگران کند و به کشور ما هم فشار وارد شود، سوال این است که اولاً چرا عده‌ای از اینکه کشور دچار مشکل می‌شود، خوشحال می‌شوند و ظاهراً چنین افرادی نان خود را در تنش و درگیری می‌بینند. هیچ ایرادی ندارد که در کشورمان جناح‌ها و تفکرات مختلفی وجود داشته باشد اما همه باید در منافع ملی هم‌صدا و هم‌نظر باشیم.

روحانی با تأکید بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای و در توافق برجام به موارد و منافعی غیرقابل بازگشت دست یافته‌ایم که هیچ کس نمی‌تواند آن را برگرداند، گفت: نه ترامپ و نه ده‌ها ترامپ دیگر هم نمی‌توانند منافع غیرقابل بازگشت توافق برجام را برگرداند. ما در مذاکرات هسته‌ای قدرت سیاسی خود را برای جهانیان روشن کردیم و دیپلمات‌های ما به قدری توانمند و قدرتمند هستند که با 6 قدرت بزرگ جهانی به توافق رسیدند؛ توافقی که آن طرف اذعان می‌کند به واسطه آن، کلاه بر سرش رفته است که البته ما این حرف را هم نادرست می‌دانیم چرا که مبنای ما برد – برد بوده است.

رئیس جمهور گفت: به عنوان یک توانمند سیاسی در صحنه مذاکرات هسته‌ای با قدرت ظاهر شدیم و نشان دادیم که نه تنها در جنگ بلکه در صلح هم قدرتمند هستیم و نه تنها در اقتصاد بلکه در سیاست نیز توانمند می‌باشیم.

وی گفت: در مذاکرات هسته‌ای اتحاد جهانی را علیه ایران شکستیم، در گذشته همه علیه ایران متحد شده بودند حتی کشورهایی که به ظاهر دوست ما بودند اما از ما دفاع نمی‌کردند، آیا امروز منفعتی غیرقابل بازگشت‌تر از این وجود دارد؟

روحانی تصریح کرد: امسال در سازمان ملل آنچه ملت ایران می‌گفت بیش از 190 کشور جهان هم همان حرف را می‌زدند و تنها یک کشور به نام آمریکا و یک رژیم اشغالگر علیه ملت ایران حرف می‌زدند و این موضوعی غیرقابل بازگشت است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما در صحنه دیپلماسی جهان موفق و پیروز شدیم، خاطرنشان کرد: ما به دنیا اعلام می‌کردیم که در پی ساخت بمب اتم نیستیم و به دنبال فعالیت صلح‌آمیز هستیم اما برخی می‌گفتند که ایران دروغ می‌گوید و در این راستا توافق برجام، پیروزی اخلاقی ما محسوب می‌شود چرا که نشان داد ما راست می‌گفتیم و دیگران دروغ می‌گفتند و این موضوع نه تنها از بین رفتنی نیست، بلکه در تاریخ ماندگار خواهد شد.

روحانی گفت: تمام فشارها علیه ما، بر مبنای یک سری علایم بود و می‌گفتند که ایران از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای منحرف شده و در این مسیر پرونده PMD مطرح بود و عده‌ای در داخل اعلام می‌کردند که این پرونده صد سال طول خواهد کشید تا حل و فصل شود، اما ما توانستیم PMD را حل و فصل کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صراحتاً اعلام کرد که نسبت به گذشته فعالیت هسته‌ای ایران دیگر سوالی ندارد و هرچه هست نسبت به آینده است، این موضوع نیز پیروزی حقوقی برای ملت ایران بود و از بین رفتنی نیست.

رئیس جمهور افزود: ما چنین پرونده‌هایی را بسته و قطعنامه‌های سازمان ملل علیه کشورمان را لغو کردیم و در عرصه اقتصادی نیز موفقیت‌های غیرقابل بازگشتی به دست آوردیم به نحوی که در طول 1.5 سال گذشته فروش نفت و میعانات کشورمان 2 برابر گذشته بوده است و سرمایه‌گذاری‌های متعدد خارجی انجام شده و اعتبارات بزرگ و فناوری‌های مهمی از دنیا دریافت کرده‌ایم و این همه قابل بازگشت نیستند، ضمن اینکه امروز فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، از نظر سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشروع قلمداد می‌شود.

روحانی با بیان اینکه امروز حقوق هسته‌ای ملت ایران را در عمل تثبیت کرده‌ایم، گفت: ما حق مسلم ملت ایران را در سازمان ملل و دنیای دیپلماسی تثبیت کردیم و از کف خیابان تا وین و نیویورک بردیم و اینها دیگر قابل بازگشت نیست. چرا یک عده به طور مداوم علاقه دارند که حرف‌های نادرست به مردم بگویند؟

رئیس جمهور افزود: امروز اگر آمریکا تخلف کند، همه دنیا آمریکا را محکوم می‌کنند و نه ایران را و جالب اینکه عده‌ای با وجود این شرایط به ما می‌گویند که چرا اعتماد و مذاکره کردید. این عده اگر شاید در زمان پیامبر(ص) نیز بودند به پیامبر گرامی اسلام(ص) ایراد می‌گرفتند چرا که در قرآن مجید خطاب به پیامبر(ص) آمده است «تو معاهدات فراوانی با کفار بستی که هر دفعه هم آن را نقض کردند». آیا می‌شود به پیامبر(ص) ایراد گرفت که چرا با وجود نقض عهدهای متعدد باز هم نسبت به آن اقدام می کردند؟

روحانی با تأکید بر اینکه پای عهد ایستادن به ضرر متعهد به توافق نیست، افزود: کسی که نقض عهد می‌کند حیثیت و اعتبار خود را زیر سوال می‌برد و ما راه درست را انتخاب کردیم.

رئیس جمهور  بیان کرد: یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها، وظایف سیاسی و گفتن واقعیات به مردم است،‌ اساتید رشته‌های مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی، فنی و حقوقی هر کدام به تناسب رشته خود و برای منافع کشور بایستی واقعیات را در این عرصه به مردم بازگو کنند، مردم در سال 92،‌راهی را انتخاب کردند و در سال‌های 94 و 96 یکبار دیگر بر آن مهر تأیید زدند، اما عده‌ای می‌خواهند بگویند که ملت ایران اشتباه کرده است.

وی اظهار کرد: ملت اشتباهی نکرده و راه درست عظمت، اعتبار و روابط گسترده ایران با جهان را برگزیده است، ما مسیر تعامل گسترده با جهان را که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده‌اند، ادامه خواهیم داد و زمینه‌های تعامل علمی و فناوری‌های با جهان گشوده خواهد بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کشور ما معضلات و مشکلات فراوانی دارد و حل این معضلات بر عهده همه مسئولان و مردم است، اما دانشگاه‌ها بخاطر جایگاه و علم و دانشی که در اختیار دارند، وظایف سنگین‌تری برای حل و فصل مشکلات جامعه بر عهده دارند،

روحانی در ادامه با اشاره به ارقامی که دولت طی سال در دو حوزه پرداخت می‌کند، گفت: اگر این دو رقم در بخش عمرانی پرداخت می‌شد، امروز چه بسا مشکلات کمتری در این حوزه داشتیم. دولت حدود 40 تا 45 هزار میلیارد تومان از بودجه به صندوق بازنشستگی کمک می‌کند و حدود 42 هزار میلیارد تومان هم برای یارانه‌ها می‌پردازد و در حقیقت از بودجه 300 هزار میلیارد تومانی حدود، 90 هزار میلیارد تومان به این صورت از دست دولت گرفته می‌شود و اینها همه مشکلاتی است که امروز کشور با آن مواجه است و مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم هم نیست، بلکه از قبل به ما به ارث رسیده است.

رئی جمهور گفت: برخی‌ها پدرهای خوب پولدار دارند، وقتی از دنیا می‌روند، پول و زمین و باغ و اینها نصیبشان می‌شود، برخی پدران دیگر قرض زیاد دازند و وقتی از دنیا می‌روند قرض زیاد نصیب فرزندانشان می‌شود، ما جزء دومی ها هستیم و ارث قرض پیشینیان را برده ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت ضمن اینکه خود را مسئول کمک به دانشگاه‌ها می‌داند، اما از طرف مقابل توقع دارد که همه دانشگاه‌ها معضلات کشور را، معضلات دولت ندانسته بلکه آن را معضلات کشور بدانند و دست به دست هم در مسیر حل و فصل آن گام بردارند و در این راه باید با امیدی روشن و اعتماد به یکدیگر مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنند.

انتهای پیام/

سخنرانی روحانی در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
جواد
۱۳:۵۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
روحانی میتونه درستش کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
ماها ب عنوان جوونای ایرانی ک جونمونو واسه ایران میدیم متاسفیم واسه کشورمون و خودمون ک شما رئیس جمهورش هستید بعد از شیش سال نبش قبر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یکی نیست ب روحانی بگه این قسمت ایه قران رو خوندی چرا بعدشو نخوندی.....
-
حسینی
۰۷:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
آقای روحانی 90 هزار میلیارد صرف صندوق بازنشستگی و یارانه مردم می شود نفرمودید هزاران میلیارد دیگر صرف اختلاس وپاداش می شود!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
said
۰۷:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
بدهی پیشینیان روی داداش شما و داداش معاون اولت که تاثیر نداشته الحمدا...
آقای روحانی کم کاری خودتون رو به تعابیر مختلف بیان نکنید

شما باید قبول کنید که توانایی حل مشکلات رو ندارید

همونطور که تو 4 سال اول نداشتید

یعنی اراده ای برای انجام کار و خدمت نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
اگه دردم یکی بودی چه بودی؟من با معدل خوب دانشگاه را تموم کردم الانم بیکارم.نه تنها من که خیلی از دوستام و فامیل و قوم و خویشم این مشکل را دارن.چه فایده داره وقتی مدرک بگیری نتونی بری سرکار و زندگی تشکیل بدی!رئیس جمهور با عرض معذرت نفسش از جای گرم بلند میشه؛چرا که فقط نشسته چشمش به اینه که ترامپ و چهار تا آدم بی لیاقت بهش نیم نگاهی می کنن تا یه کمی ذوق کنه یا نه .اصلاًبه فکر ما مردم بدبخت و دربه در نیست!دیگه حالم از وعده و وعید های دولتی ها به هم می خوره .کاشکی یکی بیاد سر کار که مرد باشه !مرد به معنای واقعی که اهل عمل باشه و اگه قول داد واسمون کاری بکنه نزنه زیرش.
Netherlands
ایمان
۰۶:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
شما خواستین به هر قیمتی با آمریکا مذاکره کنید و حالا که به نتیجه نرسیده موضعتون تغییر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من خوشحال هستم که به روحانی رای ندا دم هم این دوره هم ۴ سال پیش چون مرد عمل نیست الان۵ ساله خودش دولت مستقره هی میگه دولت قبل مردم خسته شده اند آقای روحانی دولت قبل شما هستید ما از برجام خیری ندیدیم لطفا به فکر برجام ۲ وبرچام ۳ وبرجام های دیگری نباشید توروم واشتعال و م مسکن راحل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من خوشحال هستم که به روحانی رای ندا دم هم این دوره هم ۴ سال پیش چون مرد عمل نیست الان۵ ساله خودش دولت مستقره هی میگه دولت قبل مردم خسته شده اند آقای روحانی دولت قبل شما هستید ما از برجام خیری ندیدیم لطفا به فکر برجام ۲ وبرچام ۳ وبرجام های دیگری نباشید توروم واشتعال و م مسکن راحل کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
فعلا ترامپ رو بیخیال تکیلف اخوی ها رو معلوم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
ما هنوز هم به شما اعتماد داریم آقای روحانی لطفا به وعده هاتون تا 1400 عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
اقای روحانی شما قرض ارث بردین قبل ازشما هم گفتن بعدازشما هم خواهند گفت
نمیدانم چه کسی قراره اینا رو پرداخت کنه مشکلات مردمو حل کنه
یکم به فکر قشر ضعیف باشید
خسته نباشید بابت همه زحمات مانمیگیم کار نکردین اما میگیم تلاشتون واس مردم بیشتر باشه خداکمکتون میکنه
درپناه حق باشید
Iran (Islamic Republic of)
عباس اصغری
۰۲:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
باید خیلی مراقب باشیم و سطح هوشیاری نیروهای نظامی را در بالاترین مرتبه نگه داریم.
این ترامپ ممکن است در فکر حمله نظامی به ما باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
ایشون خودش از اول انقلاب مسئولیت داشته و تو تیم های تصمیم گیری بود نیمی از اتفاقات گذشته به گردن خودش هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
واقعا که
5سال جز دروغ و ریا هیچی دستگیرمردم نشد.
استعفابدی خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خدا به فریاد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
حسن روحانی تو و ظریف الان باید در تلویزیون توضیح دهید که یه جاسوس آمریکایی و دوتابعیتی در تیم هسته ای چه کار می کرده است و حسن روحانی به چه علت به این جاسوس مدال درجه سه خدمت و 50 سکه بهار آزادی در سال 94 داده است ؟ اینها را جواب بده و دست از حاشیه سازی بردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
حسن روحانی به امام حسین را قبل قیام ، به مذاکره و سازش با حاکم مدینه نسبت می دهد . مثلا امام حسین چه امتیاز را خواسته بده و چی بگیره ، حسن روحانی هنوز فرق بین مذاکره و حرف زدن را نمی داند حالا خوبه حقوق دان است ؟ امام با سران شرک و کفر حرف زده تا انها را به راه راست هدایت کند نه اینه به قول روحانی معامله کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
هی بهانه های تکراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
روحانی امام حسین درس صلح داد؟ خجالت نمی کشی این حرف ها می زنی؟ مثلا که چی با این حرف ها میخوای بگی بری برای موشک ها هم مذاکره کنی ؟
هسته ای را نابود کردی حالا مانده موشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
روحانی امام حسین درس صلح داد؟ خجالت نمی کشی این حرف ها می زنی؟ مثلا که چی با این حرف ها میخوای بگی بری برای موشک ها هم مذاکره کنی ؟
هسته ای را نابود کردی حالا مانده موشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
متاسفم برای کسانی که به روحانی رای دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
آقای روحانی این فرجام به درد خودت میخورد جوانان مابيکار هستند افزایش مالیات ها و افزایش حق بیمه تامین اجتماعی باعث تعطیلی کارگاههای ما و دفاتر شده که ربطی به برجام ندارند لطفا اینقدر شعارنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
آقای روحانی این فرجام به درد خودت میخورد جوانان مابيکار هستند افزایش مالیات ها و افزایش حق بیمه تامین اجتماعی باعث تعطیلی کارگاههای ما و دفاتر شده که ربطی به برجام ندارند لطفا اینقدر شعارنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
راست میگه ده تا ترامپ نمیتونه امایه دونه روحانی کافیه همه چیزاین کشور از دست بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
واقعا ممنون آقای روحانی خوب مزد اعتماد ما به خودتون رو دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ایشون چه جوری میخواد از خودش حمایت کنه وقتی الان رئیس جمهوره و فساد مالی برادر خودش و برادر معاون اول رو شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
دم روحانی گرم
خیلی هم زحمت کشیده برجام دستاورهای خوب هم داشته بی انصاف نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
لطفا بی انصاف نباشید مثلا زمان احمدی نژاد همه چی گل و بلبل بود
الان بریم خبرای زمان احمدی نژاد رو بخونیم میبینیم همین ملت زیر اون خبرا پیام منفی گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
همیشه حرف هایش منفی است و نا امید کننده . آدم حرصش میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
حرف های روحانی امروز در شان یک ریس جمهور نبود . ریس دولت نباید این حرف ها بزند . دیگه از این جمله حالم بهم می خورد که تمام مشکلات تقصی دولت قبل بیندازی آن هم بعد از 5 سال ، شما که قرار بود 100 روزه کشور را گلستان کنید ؟ می خواستید حقوق نجومی ندهید که حالا بگید صندوق بازنشستگان مظلوم ، یا یارانه بودجه دولت را می خورد ؟ بیت المال است ارث خانوادگی ات نیست که؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
حرف های روحانی امروز در شان یک ریس جمهور نبود . ریس دولت نباید این حرف ها بزند . دیگه از این جمله حالم بهم می خورد که تمام مشکلات تقصی دولت قبل بیندازی آن هم بعد از 5 سال ، شما که قرار بود 100 روزه کشور را گلستان کنید ؟ می خواستید حقوق نجومی ندهید که حالا بگید صندوق بازنشستگان مظلوم ، یا یارانه بودجه دولت را می خورد ؟ بیت المال است ارث خانوادگی ات نیست که؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
نمیشه که فقط نیمی از قرآن را ببینیم همان قرآن میگه""وَإِنْ نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ...
واگر سوگندهایشان را بعد از پیمانشان شکستند و در مورد دینتان شما را سرزنش کردند، پس با رهبران کفر بجنگید. قطعا” آنها برایشان سوگند حرمت ندارد. شاید آنها دست بردارند.
درسته که ملایی خوندی! ولی مردم .....فرض نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
پشیمونم که بهت رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۳:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
دم روحانی و ظریف گرم حداقل به بخشی از وعده هاشون عمل کردن
مشکل ایران نیست که آمریکا کارشکنی میکنه
Germany
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
دولت قبل که دولت خودت بود نه دولت احمدی نژاد با اون جهانگیری که ما را گول زدی با وعده سهام عدالت رای دادیم بهت حالا می گی سهم هر نفر ۶۵ تومنه
Germany
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
دولت قبل که دولت خودت بود نه دولت احمدی نژاد با اون جهانگیری که ما را گول زدی با وعده سهام عدالت رای دادیم بهت حالا می گی سهم هر نفر ۶۵ تومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ما که از برجام سر در نیاوردیم ولی خواهشا حواستون باشه که کلاه سرمون نره و گرفتار حقه های روباه نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
قلب راکتور اراک خارج شد و با سیمان پر شد آیا عضوی مهمتر از قلب وجود دارد آیا اینها قابل بازگشت است که حاصل تلاشهای سالیان زیاد دانشمندان کشور بود آیا شهدای هسته ای از این موضوع خوشحالند آنها چیزی از دست ندادند که ده ها ترامپ هم نتواند تغییر دهد حالا پس از فارغ التحصیلی در دوره دکتری از معتبرترین دانشگاه کشور پاسخی که از مسئولین می شنوم این است که نیاز به تحصیل شما نبود کشور نیاز نداشت واقعا متاسفم
Norway
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
روحانی خودت که تحصیل کرده فرانسه ای.اون ظریفت هم تحصیل کرده ی امریکاست.ماکه ازشما انتظار نداریم .این 3سالت هم تموم میشد راحت میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۱:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
لطفا به روحانی بگید پشیمونیم که بهت را ی دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
بدهی پیشینیان روی داداش شما و معاون اولت که تاثیر نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
راست میگه ده تا ترامپ نمی توانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
بدهی پیشینیان روی داداش شما و داداش معاون اولت که تاثیر نداشته الحمدا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
آقای روحانی کم کاری خودتون رو به تعابیر مختلف بیان نکنید

شما باید قبول کنید که توانایی حل مشکلات رو ندارید

همونطور که تو 4 سال اول نداشتید

یعنی اراده ای برای انجام کار و خدمت نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۰:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ازت متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
تو چهار سال گذشته تبلیغی کار می کرد تا رأی بیاره الان هم داره توجیه می کنه ناتوانی هاش رو سخندان زیاد داریم لطفا به جای کار عمل کنید حرف حرف حرف حالمون به هم خورد از این همه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
تو چهار سال گذشته تبلیغی کار می کرد تا رأی بیاره الان هم داره توجیه می کنه ناتوانی هاش رو سخندان زیاد داریم لطفا به جای کار عمل کنید حرف حرف حرف حالمون به هم خورد از این همه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
علی ل
۱۹:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خجالت میکشم ک شما
رییس جمهور من هستی
لطفا پخش کنید اگه
مدعی آزادی بیان هستید
Iran (Islamic Republic of)
علی ل
۱۹:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خجالت میکشم ک شما
رییس جمهور من هستی
لطفا پخش کنید اگه
مدعی آزادی بیان هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ببخشید اونوقت شما بدهی دولت چند برابر نسبت به بدهی دولت قبلی قراره به دولت بعد تحویل بدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ترامپ معاویه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
بدهی ها رو دارید ارث می گذارید با این نجومی بگیرانی که دارید ازشون حمایت می کنید
Germany
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
انشالله هرچه زودتر ترامپ وکشورش نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
انشالله هرچه زودتر ترامپ وکشورش نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۷:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
همین سود سهام عدالت من دق کردم باور کنید پول کمی هست اما محتاج همین پول هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
همین سود سهام عدالت من دق کردم باور کنید پول کمی هست اما محتاج همین پول هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
روحانی عزیز لطفا برای جوان ها راه استخدام در سازمان های دولتی راه باز کنید به خدا الان تحصیکرده هامون خیلی زیاد است اما کار نیست همه جا شده فقط پارت .لطفا رسیدگی کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ وامریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
من دانشجوی دکترا هستم الا حدود 1سال است بیکارم از جناب روحانی خواهشمندم برای جوانان کاری بکنند به خدا منم دلم میخواد برم سرکار کارکنم وازدواج کنم سروسامان بگیرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر ترامپ وکشورش امریکا.
زنده باد ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر ترامپ وکشورش امریکا.
زنده باد ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر ترامپ وکشورش امریکا.
زنده باد ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر ترامپ وکشورش امریکا.
زنده باد ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر ترامپ وکشورش امریکا.
زنده باد ایرانم
-
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
آقای روحانی چرا فرا فکنی می کنید
چرا قبول نمی کنید که نمی توانید درست اداره کنید امور را
الان حدود 5 ساله هی می گید پیشینیان ،قبل و..
فکر کنم غیر از شما همه بد عمل کردن ، خواهشا حالا دیگه دست بردارید از پیشینیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
بیشر شبیه به توجیه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
تقصیر دولت قبلی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
حق مردم ایران همین آقای روحانی هست که مردم را چی فرض کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
نه ترامپ و نه ده‌ها ترامپ دیگر هم نمی‌توانند منافع غیرقابل بازگشت توافق برجام را برگرداند. خیلی دلم میخواد این ترامپ دیوانه رو نابود کنم الان .کره شمالی باید با یه موشک امریکارو نابود کنه. مرگ بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
این نیز بگذرد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
نه ترامپ و نه ده‌ها ترامپ دیگر هم نمی‌توانند منافع غیرقابل بازگشت توافق برجام را برگرداند. خیلی دلم میخواد این ترامپ دیوانه رو نابود کنم الان .کره شمالی باید با یه موشک امریکارو نابود کنه. مرگ بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
برادر خودتان رو هم از دولت های پیشین به ارث بردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
آقای روحانی واقعا براتون متاسفم شما هنوز از برجام درسی که باید میگرفتید رو نگرفتید...

شما اینجا گفتی : رئیس جمهور افزود: امروز اگر آمریکا تخلف کند، همه دنیا آمریکا را محکوم می‌کنند و نه ایران را و جالب اینکه عده‌ای با وجود این شرایط به ما می‌گویند که چرا اعتماد و مذاکره کردید. این عده اگر شاید در زمان پیامبر(ص) نیز بودند به پیامبر گرامی اسلام(ص) ایراد می‌گرفتند چرا که در قرآن مجید خطاب به پیامبر(ص) آمده است «تو معاهدات فراوانی با کفار بستی که هر دفعه هم آن را نقض کردند». آیا می‌شود به پیامبر(ص) ایراد گرفت که چرا با وجود نقض عهدهای متعدد باز هم نسبت به آن اقدام می کردند؟

حرفم با شما اینه که شما خودت رو پیامبر میدونی؟ شرایط اون موقع با الان یکسانه؟ پیامبر به اونها فرصت میداد تا خودشون رو اصلاح کنن شما به آمریکا میخوای فرصت بدی که چی؟ برجام برای ما ننگ بود ، شما میخوای دوباره با برجام 2 و 3 ننگ دیگه ای رو برای ما تحمیل کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ما که از برجام سر در نیاوردیم ولی خواهشا حواستون باشه که کلاه سرمون نره و گرفتار حقه های روباه نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خواهشمندم جلوی نجومی بگیریها اختلاس بگیراان و مفاسد را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خواهشمندم جلوی نجومی بگیریها اختلاس بگیراان و مفاسد را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
مردم بیکاری گرانی مشکلات ازدواج و اشتغال را با تمام وجود در زندگیشان دارند لمس می کنند
-
مهدی
۱۳:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
مردم بیکاری گرانی مشکلات ازدواج و اشتغال را با تمام وجود در زندگیشان دارند لمس می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ما هر کاری میکنیم افغان ها از ایران بیرون نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خواهشمندم جلوی نجومی بگیریها اختلاس بگیراان و مفاسد را بگیرید
-
لوشکانی
۱۳:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
من گشنمه نان خالی هم ندارم بخورم . این همه صحبت در دانشگاه به چه درد من می خوره آیا شکم مرا سیر میکنه؟ شما بگید چی کنم .....
-
عرفان
۱۳:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
میشه بی خیال پیشینیان بشین بابا الان شما خودتون هم بخشی از پیشینیان هستید ما نمیخوایم معجزه کنید ولی حداقل ی بخشی از مشکلات مردم رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ترامپ حرف زیادی میزنه وهیچ غلطی نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ببخشید اقای روحانی احتمالا دولت های پیشین یکیشون دولت خود شما نیست؟؟!!!
Germany
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ریس جمهور عزیز روز های اول برجام حضرتعالی می گفتید که ساختار تحریم ها فروریخت و غیره ولی نشد الان هم می گوید 10 تا ترامپ نمی تواند آخه کدام را باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مرد نا حسابی حالا که تشت رسوایی برجام افتاده دم از پیغمبر میزنه و میخواد از دین مایه بذاره
آخه مگه تو زمان بستن قرارداد مثل پیغمبر عمل کردی که حالا خودتو با پیغمبر مقایسه میکنی؟؟؟؟ اینهمه گفتن قرارداد درست ببند و رهبری چندین نکته رو گوشزد کردن ، جوابت بجز نیش و کنایه و توهین و ... چیزی نبود ، پیغمبر اینطوری قرارداد می بستن؟؟
-
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ترامپ حرف زیادی میزنه برو بمیر مردک روانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ترامپ حرف زیادی میزنه برو بمیر مردک روانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ترامپ حرف زیادی میزنه برو بمیر مردک روانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ایران همیشه در همه عرصه ها پیروز وسربلند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
اگه اجازه بدهند ما ترامپ وامریکارو به خاک یکسان میکنیم .ترامپ هرچه زودتر باید تسلیم شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
اگه اجازه بدهند ما ترامپ وامریکارو به خاک یکسان میکنیم .ترامپ هرچه زودتر باید تسلیم شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ایران همیشه در همه عرصه ها پیروز وسربلند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
اگه اجازه بدهند ما ترامپ وامریکارو به خاک یکسان میکنیم .ترامپ هرچه زودتر باید تسلیم شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
روحانی دوستت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
زنده باد ایران...
Germany
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
رئیس جمهور گفت: به عنوان یک توانمند سیاسی در صحنه مذاکرات هسته‌ای با قدرت ظاهر شدیم و نشان دادیم که نه تنها در جنگ بلکه در صلح هم قدرتمند هستیم و نه تنها در اقتصاد بلکه در سیاست نیز توانمند می‌باشیم.


درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
از جناب روحانی خواهشمندم به مسئولان دولتی بگن حداقل راه استخدام برای جوان هارو محیا کنند به خدا تعداد تحصیلکرده های زیاد است اما کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ای کاش که درس بگیرین.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خدااااااااااا
اخه بعد شیش سال هنوز داره میگه رئیس جمهور قبل دولت قبل
دیگه شورشو در اوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
شما روي صحبتت با خارجي ها بايد باشه نه داخل
جواب اونارو بده
Germany
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
حرف حق رو باید گفت.

حالا تو می خوای ناراحت بشی ناراحت شو.

آقای احمدی نژاد هم خوب بود اما سیاستش در بعضی زمینه ها جواب نداد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
نمیشه که فقط نیمی از قرآن را ببینیم همان قرآن میگه""وَإِنْ نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ...
واگر سوگندهایشان را بعد از پیمانشان شکستند و در مورد دینتان شما را سرزنش کردند، پس با رهبران کفر بجنگید. قطعا” آنها برایشان سوگند حرمت ندارد. شاید آنها دست بردارند.
درسته که ملایی خوندی! ولی مردم .....فرض نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
میشه در مورد خدمات دولت قبل بیشتر توضیح بدید
آخرین اخبار