وزیر دفاع آمریکا:

هند به دلیل حساسیت پاکستان از اعزام نیرو به افغانستان صرف‌نظر کرد

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که هند به دلیل حساسیت پاکستان از اعزام نظامیان خود به افغانستان صرف‌نظر کرده‌ است.

هند به دلیل حساسیت پاکستان از اعزام نیرو به افغانستان صرف نظر کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا در نشست سنای این کشور اعلام کرد که هند رویکرد جامعی را در قبال افغانستان در پیش گرفته و به دلیل حساسیت پاکستان از اعزام نظامیان خود به افغانستان صرف نظر کرده‌ است.

جیمز ماتیس تاکید کرد که هند از اعزام نیرو به افغانستان به خاطر ملاحظات پاکستان صرف‌نظر کرده تا از ایجاد پیچیدگی اوضاع در منطقه جلوگیری شود.

وی افزود: هند رویکرد جامعی برای کمک به دولت کابل در پیش گرفته و به دلیل حمایت‌های مالی مختلف در سال‌های گذشته تا حدودی مردم افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.

ماتیس تصریح کرد: تا زمانی که تجهیزات آمریکایی برای جایگزینی تجهیزات روسی تهیه شود، دولت هند به ترمیم تجهیزات روسی ادامه خواهد داد.

نخست وزیر پاکستان چندی قبل در شورای روابط خارجه آمریکا گفته بود که پاکستان نقش سیاسی و یا نظامی هند در افغانستان را نمی‌پذیرد.

از سوی دیگر، عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در واکنش به اظهارات نخست وزیر پاکستان گفته بود که هیچ کشوری نمی‌تواند برای مناسبات افغانستان با هند، حد و مرزی تعیین کند.

اسپوتنیک نوشت: چندی قبل نیز برخی از رسانه‌ها از احتمال اعزام نظامیان هندی به افغانستان برای آموزش نیروهای امنیتی افغان خبر داده بودند اما وزیر دفاع هند این موضوع را تایید نکرد.

وی در دیدار اخیر جنرال ماتیس از هند اعلام کرد که این کشور در نظر ندارد تا نظامیان خود را به افغانستان اعزام کند، اما عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان اخیرا تفاهمنامه ای را برای آموزش نیروهای پولیس افغانستان با هند به امضا رسانده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، هند ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.