حاجی‌بابایی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت در نیمه دوم سال نمی‌تواند برای پرداخت یارانه از بودجه برداشت کند

عضو کمیسیون برنامه گفت:سازمان هدفمندی در 5 ماه نخست سال حدود 11 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی برداشت کرده است.

یحمیدرضا حاجی‌بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سازمان هدفمندی در 5 ماه نخست سال رقمی حدود 11 هزار میلیارد تومان از منابع دولت برداشت کرده است، متذکر شد: برداشت 11 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی برای پرداخت یارانه نقدی مصوبه مجلس است و دولت تخلفی نکرده است.

وی در مورد انتقاد برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه چرا دولت برای پرداخت یارانه‌ها از بودجه عمومی برداشت کرده است، اظهار کرد: بحث این افراد آن است که طبق قانون این رقم باید در تمام سال پرداخت می شد که در مدت 5 ماه از بودجه دریافت شده است لذا دولت در شش ماه دوم سال نباید برای پرداخت یارانه از بودجه عمومی برداشت کند.

مجلس در انتظار تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرای برنامه ششم توسعه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه دولت تاکنون اقدام خاصی برای تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرای برنامه ششم توسعه انجام نداده است، گفت: مجلس و دیوان محاسبات پیرو وظیفه نظارتی خود به این موضوع ورود کرده‌اند، به دولت هم نامه نوشتیم که آیین‌نامه‌ و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه ششم را هر چه سریع‌تر تدوین و ابلاغ کند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز خبری مبنی بر تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه به دست ما نرسیده است، گفت: ما منتظر تدوین و ابلاغ این آیین‌نامه‌ها از سوی دولت و تحویل رونوشتشان به مجلس هستیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برنامه ششم باید از ابتدای فروردین سال 96 اجرایی می‌شد، خاطر نشان کرد: گله‌مندی ما از دولت این است که چرا تاکنون شرایط اجرای برنامه جامع ششم توسعه آماده نشده است.

انتهای پیام/

برداشت از بودجه برای پرداخت یارانه ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
navaz
۲۲:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سلام اگر قطع بشه مادرم و پدرم پول نان ندارند و کمیته قطع شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
وای اگر یارانه ها قطع بشه دیگه هیچی . خدانکنه یارانه ها قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
وای اگر یارانه ها قطع بشه دیگه هیچی . خدانکنه یارانه ها قطع بشه
آخرین اخبار