مبان بُرهایی برای ایجاد تغییرات شگفت انگیز در زندگی که حالتان را خوب می‌کند

محققان می‌گویند بخشیدن، درست مثل پیروی از رژیم سالم برای سلامت ما مفید است و بر سلامت قلب اثر می‌گذارد.

چگونه زندگی شادتر داشته باشیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محققان می‌گویند بخشیدن، درست مثل پیروی از رژیم سالم برای سلامت ما مفید است و بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؛ اما شاید تأثیر انتخاب رژیم غذایی درست در ۱۰۰ ساعت چندان واضح نباشد. پس می‌توانید میانبر بزنید و با بخشیدن یکی از کسانی که تصور ناخوشایندی در ذهنتان حک کرده شروع کنید.

دیگران را ببخشید

محققان می‌گویند بخشیدن، درست مثل پیروی از رژیم سالم برای سلامت ما مفید است و بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؛ اما شاید تأثیر انتخاب رژیم غذایی درست در ۱۰۰ ساعت چندان واضح نباشد. پس می‌توانید میانبر بزنید و با بخشیدن یکی از کسانی که تصور ناخوشایندی در ذهنتان حک کرده شروع کنید.

کار ساده‌ای نیست اما می‌توانید خودتان را به جای بقیه بگذارید، به سن و سال، ویژگی‌های شخصیتی و بسیاری از عوامل دیگر توجه کنید و برای گذشتن از اشتباه دیگران تلاش کنید.

یادگرفتن یک نکته هم حالتان را خوب می‌کند

اگر می‌خواهید حالتان بهتر شود، یک‌چیز تازه یاد بگیرید. محققان می‌گویند یادگرفتن نه‌تنها تصور شمارا نسبت به خودتان بهتر می‌کند بلکه به خوشحال‌تر شدن شما هم کمک می‌کند. بد نیست در یک نشست یا کارگاه آموزشی ثبت‌نام کنید و چندساعتی را به یادگرفتن مهارت یا دانش تازه اختصاص دهید.

برای زندگی شادتر کار خیر بکنید

اگر گشتی در فضای مجازی بزنید، حتماً از نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی که خیریه‌ها در گوشه و کنار شهر برپا کرده‌اند باخبر می‌شوید. سر زدن به بازارچه‌های خیریه، یکی از بهترین راه‌ها برای شادتر شدن است. محققان می‌گویند، کمک کردن به دیگران شمارا شادتر می‌کند و اگر تنها ۱۰۰ ساعت از سالتان را وقف نیازمندان به کمک کنید، حالتان ازاین‌رو به آن رو می‌شود.

با دیگران ارتباط داشته باشید

ارتباطات به‌خصوص روابط عاشقانه در ایجاد شادمانی بسیار مؤثر هستند. محققان اعلام کرده‌اند زوج‌هایی که در مورد احساسات خود با یکدیگر صحبت می‌کنند احساس شادی و رضایت‌مندی بیشتری از زندگی دارند.

ارتباطات سالم می‌تواند روحیه شمارا بهتر حفظ کند. درصورتی‌که بتوانید شخصی در زندگی داشته باشید که در مورد احساسات خود با آن فرد صحبت کنید بی‌شک روحیه شادتری خواهید داشت.

مراقبه کنید.

تمرکز - زندگی شادتر

اصطلاح کلمه «ذهن ” معمولاً تصاویری از یوگا، مدیتیشن و مراقبه را به خاطر ما می‌آورد. ورزش‌های ذهنی انواع مختلفی دارند. این ورزش‌ها نوعی تمرین ذهنی هستند که علاوه بر تقویت ذهن سبب آرامش می‌شوند.

تمرکز از بهترین روش‌های تقویت ذهن است که به داشتن زندگی شادتر کمک میکند. این تمرین علاوه بر اینکه یک ورزش برای ذهن به شمار می‌رود، آرامش و شادی ایجاد می‌کند.

درمانگران می‌گویند تنها ۳۰ دقیقه الی یک ساعت تمرکز یا مراقبه در طی یک روز شلوغ، انرژی بسیار خوبی به ذهن اهدا می‌کند و بعدازآن احساس ناراحتی از بین می‌رود.

منبع:پارسی طب

انتهای پیام/

 راهکارهایی برای داشتن یک زندگی شاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار