عوارض پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند برای خانم های شاغل

این روزها که خانم ها بسیار بیشتر از گذشته در زمینه های اجتماعی و کار بیرون از منزل فعالیت دارند، لزوم توجه به سلامت فیزیکی برای آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث ایجاد پینه و میخچه های دردناک در شست پا و نیز بسیاری از صدمات دیگر می شوند و روی عملکرد ماهیچه های پا خصوصا در ساعات کاری تاثیر بسزایی خواهد داشت .

نتایج تحقیقات نشان می دهد استفاده طولانی مدت از این کفشها انجام فعالیتهای شغلی را که نیازمند دویدن و سرپا ماندن های طولانی است، با اختلال مواجه خواهد کرد و اگر این آسیب برای مدت طولانی نادیده گرفته شود باید منتظر روزهایی باشید که قبل از درمان، شغلتان را از دست بدهید.

عوارض پوشیدن کفش پاشنه‌بلند برای خانمهای شاغل

 نیل بیلیتز، متخصص و جراح پا و مفاصل زانو اعتقاد دارد که با مد پیش رفتن با کمی هزینه کردن به دست می آید، اما سلامت پا که از ارکان اصلی بدن است چیزی است که اگر از دست برود با صرف هزینه های بسیار هم کاملا جبران نخواهد شد.

پاشنه های بلند در عین زیبایی صدمات جبران ناپذیری برای مفاصل زانو وکمر و عضلات کف پا ایجاد می کند .

وی در ادامه می گوید که بیمارن مراجعه کننده با مشکلات خیلی دردناک که گاهی برای بهبودی نیازمند اعمال جراحی پرهزینه اند، به او مراجعه می کنند.

میخچه و پینه های کف پا

به دلیل اینکه با پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای مدت طولانی پا در یک وضعیت غیر طبیعی قرار می گیرد، فشار ناشی از آن اغلب باعث ایجاد میخچه و پینه های کف پا و ضایعات پوستی می شود . این میخچه ها که اغلب خیلی هم دردناکند باعث می شوند که شست پا به سمت انگشتان کناری کشیده بشود و به خاطر فشاری که از طرف سایر انگشتان به شست وارد می شود، پوست ناحیه تحت فشارقرار گرفته و قرمز و حساس می شود و به مرور تبدیل به میخچه می شود.

شست چمبری

خمیدگی قلاب‌مانند شست پا به ظرف پایین که به آن شست چمبری می گویند، بیشتر با کفشهای پاشنه بلند نوک تیز ایجاد می شود که در نتیجه پوشیدن آنها انگشت کناری شست از قسمت بند میانی خمیده می شود و روی شست قرار می گیرد و با راه رفتن و ایستادن روی پاها به مدت طولانی شست پا به مرور فرم خود را از دست داده و چون دردناک می شود راه رفتن بسیار سخت خواهد شد.

روش درمان

دکتر بیلتز چند روش ساده برای التیام مقطعی پاها بیان کرده و خاطر نشان می کند که در صورت حادتر شدن عوارض حتما باید به پزشک مراجعه کرد. این روش ها به شرح زیر است:

* دراز کشیدن و نرمش دادن های کششی پاها پس از فراغت از کار روزانه؛ می توان کف پاها را با یک توپ تنیس که مکررا روی کف پاها بالا پایین می کنیم ماساژ دهیم.

* خیس کردن و ماساژ دادن پاها در محلول نمک دریایی که درد پاها را تسکین خواهد داد.

* تمیز نگه داشتن پاها و رعایت موارد بهداشتی و شستشوی میخچه و پینه های ایجاد شده با محلولهای شستشو دهنده ای که پزشک تجویز می کند و در صورت امکان گرفتن مرخصی از محل کار تا بهبود کامل بسیار مفید است.

خانمهای شاغل توجه داشته باشند که موارد ذکر شده تنها راه حلهایی ساده است که در مورد پاهایی که چندین سال است روزانه به مدت طولانی چنین کفشهایی پوشیده اند کار ساز نیست، پس بهتر است قبل از دچار شدن به این امراض و صرف وقت و هزینه درمان از ابتدا به فکر سلامت خود باشیم، چرا که بدون تردید پیشگیری بهترازدرمان است.

منبع:سلامت انلاین

انتهای پیام/

پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم ها چه  عوارضی دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار