انعقاد تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام

تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام در راستای همکاری‌های مشترک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری بسطام منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حامد عادل سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت : این تفاهم نامه با هدف ارتقاء کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام و بافت پیرامون آن، بین شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی بسطام به امضاء رسید.


وی افزود : این تفاهم نامه در راستای همکاری‌های مشترک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری در زمینه معرفی آثار، آموزش شهروندی و حفاظت و مرمت آثار تاریخی کشور و غیره  منعقد شده است.


عادل تصریح کرد : بر اساس این تفاهم نامه حمام مجموعه تاریخی بسطام از طرف شهرداری به پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان برای انجام مرمت و راه اندازی دفتر پایگاه مجموعه به مدت چهار سال واگذار شد.


سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت : اجرای پروژه‌های تحقيقاتی- كاربردی در حوزه میراث فرهنگی، ارائه سمينارها، دوره‌های تخصصی و كارگاه های آموزشی كوتاه مدت، تدوين و تاليف اسناد و مدارك علمی و تبادل آنها، هدايت و حمايت از پايان نامه‌های تحصيلی در مقاطع مختلف در راستای نيازهای تحقيقاتی، حمایت، مرمت و حفاظت از آثار ارزشمند معماری شهر بسطام در همکاری‌های متقابل از جمله مفاد این تفاهم نامه است.


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت: شاخص‌ترین تعهد شهرداری بسطام در اختیار قراردادن حمام مجموعه تاریخی بسطام به پایگاه میراث فرهنگی برای مدت چهار سال است.


گفتنی است ، حمام مجموعه تاریخی بسطام از یادگاران دوره قاجار است و جنب مدرسه شاهرخیه واقع شده است.


انتهای پیام / ه


جزئیات تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با سلام . مالک عرصه و زمین حمام مجموعه تاریخی بسطام شهرداری نبوده است و مجموعه و اوقاف مالک زمین می باشد. ساخت و ایجاد بنا در طی سی سال قبل توسط شهرداری انجام شده است. چرا برای مدت زمان محدود در اختیار داده شده است.؟.