شورای رهبری طالبان در غرب افغانستان هرگونه مصالحه با داعش را ممنوع کرد

شورای رهبری طالبان در غرب افغانستان، هرگونه مذاکره، نشست، مصالحه و تعامل با گروه تکفیری داعش را مردود و ممنوع اعلام کرده است.

شورای رهبری طالبان غرب افغانستان هرگونه مصالحه با داعش را ممنوع کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای رهبری طالبان در غرب افغانستان، هرگونه مذاکره، نشست، مصالحه و تعامل با گروه تکفیری داعش را مردود دانسته و گفته است در صورتی که این قضیه از یک مسئول این گروه در ولایت‌های غور، فراه، بادغیس، هرات و نیمروز سر بزند، مورد مجازات و محاکمه قرار می‌گیرد.

در اطلاعیه‌ای که از جانب طالبان وابسته به ملاهبت‌الله آخوندزاده در ولسوالی‌های کشک کهنه، کشک رباط سنگی، گلران و چند منطقه دیگر ولایت هرات منتشر شده، از عموم فرماندهان این گروه خواسته شده که با گروه داعش برخورد کنند و آنان را از بین ببرند.

در این نامه درج شده که گروه داعش به هیچگونه از احکام اسلامی از جمله سنت و فرهنگ مسلمانان پایبند نیست و در افغانستان بربریت را به راه انداخته است.

شورای رهبری طالبان غرب افغانستان گفته که گروه داعش به مذاهب اسلامی هم توهین و حمله  می‌کند و در خون عده زیادی از مسلمانان دست دارد.

این متن لحاظ کرده که حلقات داعشی تعداد زیادی از طالبان را هم در چند سال گذشته کشته‌اند و هرگونه مذاکره و مصالحه با آنان، به مثابه پایمال کردن خون کشته شدگان طالبان قلمداد می‌شود.

رهبری طالبان در غرب کشور همچنین گروه تروریستی داعش را به عنوان یک گروه "صلیبی" و وابسته مستقیم به آمریکا معرفی کرده و می‌گوید که هرگونه مقابله با آنان برابری با جهاد را دارد.

این موضع روشن و سرسختانه طالبان در حالی ابراز می‌شود که حدودا یک ماه قبل، طالبان ولایت غور، پس از درگیری‌های زیاد، با داعش مصالحه کردند و این گروه را به بیعت خود درآوردند.

حالا داعش و طالبان این ولایت به صورت یک دست در حال فعالیت هستند.

داعش در یک سال گذشته چندین حمله خونبار را به مساجد در غرب افغانستان داشته است. از مهمترین آن به می‌توان به حمله انتحاری در مسجد جوادیه شهر هرات اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: داعش ، طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار