سلمان نژاد خبر داد

دو برابر شدن جمعیت سالمندان تا 15 سال آینده

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: براساس آمارهای موجود تا ۱۵ سال آینده جمعیت سالمند کشورمان دوبرابر خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سلمان نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: براساس آمارهای موجود تا ۱۵ سال آینده جمعیت سالمند کشورمان دوبرابر خواهد شد و این بر مبنای تعریف سازمان جهانی بهداشت در کشورهای در حال توسعه است که مبنای سالمندی را ۶۰ سال می دانند.

وی با بیان اینکه میزان جمعیت سالمندان برابر با حدود ۹ / ۳ دهم درصد از جمعیت کل کشور است، ادامه داد: جمعیت سالمندان در استان های شمالی کشور بیشتر و در استان های جنوبی و جنوب شرقی کمتر است.

سلمان نژاد با اشاره به اینکه اکنون ۷۰ درصد جمعیت کشور را جمعیت فعال یعنی افراد بین ۱۵ تا ۶۰ سال تشکیل می دهند، گفت: از سال ۱۳۸۵ که پنجره جمعیتی در کشور ما باز شد، جمعیت جوان زیاد شده و از سوی دیگر هم تعداد جمعیت سالمند در حال زیاد شدن است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ تعداد سالمندان کشورمان، ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بود.

وی افزود: این پنجره تا حدود حداکثر سه دهه دیگر بسته  می شود و در سال ۲۰۵۰ میلادی یعنی حدود ۳۳ سال دیگر حدود ۳۰ درصد جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل خواهند داد.

سلمان نژاد اضافه کرد: حدود ۱۵ سال آینده جمعیت سالمند کشورمان دو برابر خواهد شد.

انتهای پیام/

30 درصد جمعیت کشور تا سال 2050 سالمند می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
به نظر من حقوق بازنشستگی پیرا باس به نسبت تعداد بچه ها و نیروی جوونی که وارد بازار کار میکنن و حقوق اینا رو درمیارن تعیین بشه
آخرین اخبار