سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد:

600میلیارد ریال خسارت بر اثر وقوع سیلاب در گیلان

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: خسارت سیل اخیر ‌گیلان ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عباس صابر سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده و اعلام فرمانداری‌ها، تاکنون به‌صورت تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، ابنیه و مردم گیلان وارد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط جوی در استان گیلان مساعد و با افزایش دما مواجه هستیم اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در حال ایمن‌سازی  مناطق سیل‌زده استان گیلان هستند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه میزان دقیق خسارت با نظارت کارشناسان تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: بیشترین میزان خسارت در شهرستان‌های لنگرود، آستارا، بندرانزلی و رودسر رقم خورده است.

عباس صابر با اشاره به اینکه هیچ‌گونه تلفات جانی در سیل گیلان نداشتیم افزود: بیشترین میزان خسارات به تاسیسات زیربنایی و بعد از آن ابنیه و مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دستورات لازم برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در حوزه مدیریت بحران صادر شده است تا اقداماتی نظیر لایروبی رودخانه‌ها، انهار و همچنین اقدامات شهری توسط شهرداری‌ها انجام شود.

صابر با اشاره به شیوه جبران خسارت‌های زیربنایی و خسارت‌های وارد شده به ابنیه و مردم استان گیلان تصریح کرد: پس از برآورد دقیق خسارات توسط کارشناسان، اعتبارات لازم از محل منابع بحران کشور برای جبران خسارات تامین می‌شود.

 

 

انتهای پیام/م.ع

600میلیارد ریال خسارت سیل اخیر در گیلان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.