انصاری: بهترین شناگر ایران هستم و قراردادم در لیگ ۱۰ میلیون است

ملی پوش شنای ایران گفت: دو سال است بهترین شناگر ایران می‌شوم، اما هم چنان مبلغ قراردادم در لیگ ۱۰ میلیون است.

بهترین شناگر ایران هستم و قراردادم در لیگ 10 میلیون استمهدی انصاری ملی پوش شنا ایران در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات داخل سال ترکمنستان گفت: تقریبا مطمئن بودم در این رقابت ها به مدال می رسم چون با آمادگی 100 درصد به مسابقات پا گذاشته بودم. تمام تلاش خود را به کار گرفتم اما این اتفاق نیفتاد. در ماده 100 متر مختلط در 50 متر نخست، اول بودم و حتی با توجه به خط رکورد در حال شکستن رکورد بازی ها بودم اما به دلیل یک اشتباه و خوردن سرم به دیواره استخر از دیگر شناگران عقب افتادم و هر چه تلاش کردم نتوانستم خود را به آن ها برسانم و با اختلاف 6 صدم از نفر سوم در جایگاه چهارم قرار گرفتم.

او افزود: به جرات می گویم به نبود امکانات و بدشانسی باختم. متاسفانه ما در ایران استخر 25 متر نداریم و من نیز تا کنون تجربه شنا در این استخر را نداشتم. همین موضوع باعث شد سرم به دیواره استخر برخورد کند. همه ورزشکاران دوست دارند مدال بگیرند و شناخته شوند. من تمام تلاش خود را به کار گرفتم اما نشد. در این رقابت ها 13 رکورد ملی را جا به جا کردم. در 50 متر پروانه 3 بار رکورد شکنی کردم.

انصاری درباره فاصله ای که با سهمیه المپیک دارد این گونه توضیح داد: رکوردم در ماده 100 متر پروانه در بازی های کشورهای اسلامی به گونه ای است که 20 صدم با سهمیه ورودی المپیک فاصله دارد. بدین شکل که رکورد نفر شانزدهم المپیک قبلی ورودی A حساب می شود به این عدد سه و پنج دهم اضافه می کنند و سهمیه B بدست می آید. طبق محاسبات، من با ورودی B المپیک 20 صدم فاصله دارم.

ملی پوش شنا بیان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات پیش آمده در ترکمنستان در وضعیت روحی خوبی نیستم. من منتظر مدال بودم اما این اتفاق نیفتاد. هر بار که درون آب پریدم تمام تلاش خود را به کارگرفتم اما به این موضوع فکر می کنم چرا به دلیل نبود امکانات باید از دست یابی به مدال ناکام بمانم. ما استخرهای زیادی داریم اما هیچ کدام استاندارد نیست. ترکمنستان استخرهای استاندارد و مجهزی احداث کرده است آیا ما نمی توانیم حتی یک استخر استاندارد 25 متر داشته باشیم؟

رکوردار ماده 50 متر پروانه کشور خاطر نشان کرد: هر چه بیشتر هزینه کنیم، نتیجه بهتری خواهیم داشت. من مدتی است از دو مربی آلمانی بدنسازی و تغذیه استفاده می کنم. هزینه این مربیان بسیار سنگین است به طوری که ماهانه 1000 دلار به آن ها پرداخت می کنم. علاقه و هدفی که دارم باعث می شود این هزینه ها را متحمل شوم. در این سه ماهی که با این مربیان تعامل داشتم تاثیرات زیادی روی من داشته اند و توانسته ام چندین رکورد ملی را جا به جا کنم.

انصاری درباره چگونگی تامین هزینه مربیان خارجی خود اضافه کرد: شغل خاصی ندارم. خانواده ام هزینه های مرا تامین می کنند. گاهی شاگرد می گیرم. ضمن این که قراردادهای ناچیز لیگ نیز یکی دیگر از منابع درآمد من است. جالب است بدانید برای 4 ماه حضور در لیگ، من که دو سال به عنوان بهترین شناگر ایران شده ام  و رکوردار مواد مختلف هستم تنها 10 میلیون پرداخت می شود.  

ملی پوش شنا افزود: دو سالی هست به دنبال حامی مالی هستم اما هنوز موفق نشده ام کسی را پیدا کنم هزینه ها بسیار بالاست. حتی مایویی که ما در مسابقات مختلف می پوشیم چیزی حدود یک و نیم میلیون هزینه دارد و تنها در دو سه مسابقه می توان از آن استفاده کرد و خیلی زود حالت خود را از دست می دهد. من حتی در اردوها از غذای خوابگاه استفاده نمی کنم و بیرون از خوابگاه غذا می خورم چون غذاهایی که به ما داده می شود مناسب با برنامه نیست.

انصاری درباره مسابقات پیش روی شناگران خاطر نشان کرد: مسابقات بعدی بازی های آسیایی جاکارتا است. اگر فدراسیون  بودجه لازم را داشته باشد ممکن است به مسابقات تدارکاتی نیز برویم. به جرات می گویم شنای ایران پتانسیل مدال گیری در آسیا و حتی در میادین بزرگ تر را دارد که لازمه آن هزینه و توجه است.

او درباره پایان ریاست رضوانی عنوان کرد: امیدوارم اتفاقات خوبی برای شنا رخ دهد. چند سالی است شنا خود را پیدا کرده است و دیگر نمی خواهیم به وضعیت 4 سال قبل خود بازگردد.

انتهای پیام/

اظهارات انصاری درباره بازی های داخل سالن آسیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنيامين
۰۱:۲۵ ۰۳ دی ۱۳۹۶
من هم با نظر اقا مهدى بسيار موافقم نه تنها در اسيا بلكه مى توانيم در رده هاى بالاتر مثل المپيك افتخار افرينى كنيم
آخرین اخبار