آخوندی در جمع خبرنگاران:

200 هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی می‌شوند/احتمال تشکیل سازمان راهداری جدیدی برای روستاها

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی برای بهسازی از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد.

200 هزار واحد مسکونی روستایی برای بهسازی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون 93 درصد جمعیت روستایی از طریق 107 هزار کیلومتر راه روستایی به شبکه راه‌های ایران متصل هستند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه احداث 13 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی تعریف شده است البته اولویت‌ با روستاهای بزرگتر با جمعیت بیشتر است.

آخوندی ادامه داد: با توجه به توسعه راه‌های روستایی بحث سازماندهی جدید سازمان راهداری برای نگهداری راه‌های روستایی مطرح شد که برای آن سازمانی مجزا پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم در بودجه سال 97 با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی ردیف مشخصی برای نگهداری راه‌های روستایی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر 107 هزار کیلومتر راه روستایی مورد بهسازی قرار گیرد باید 11 هزار کیلومتر راه را به سمت بهسازی ببریم این طرح بزرگی است و امیدواریم با همکاری مجلس به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد پایانه‌های مخصوص کالاهای کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در شهرستان‌هایی که محصولات کشاورزی تولید می‌کنند پایانه‌های مخصوصی را توسط بخش خصوصی ایجاد کنیم تا نظام حمل و نقل کامیون‌های سردخانه‌دار را جهت افزایش بهره‌وری کالای کشاورزی وارد سیستم حمل و نقل کشور کند.

آخوندی ادامه داد: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه حدود یک میلیون و 800 واحد مسکونی روستایی بهسازی شد و در برنامه ششم نیز این روند ادامه خواهد داشت؛ حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی برای بهسازی از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدواریم بهسازی مسکن روستاییان به افزایش کیفیت زندگی روستایی و مقاوم شدن مسکن‌های آنها در برابر حوادث طبیعی کمک کند.

وی اظهار کرد: از اواخر دهه 70 طرح‌های هادی توسط بنیاد مسکن آغاز شده است و امروز بیش از 36 هزار روستای ایران دارای طرح هادی هستند، این بدان معناست که روستاها توانسته‌اند از نظر توسعه دارای طرح مشخص باشند.

آخوندی متذکر شد:‌ بنیاد مسکن در نظر دارد طرح‌های هادی را بازنگری کند و واحدهایی که نیاز به توسعه مجدد دارد، در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: در حوزه حمل و نقل و مسکن اتفاق‌های خوبی در دست اقدام است و امیدوارم با هماهنگی سایر وزارتخانه‌ها خصوصا وزارت جهاد کشاورزی در جهت آبادی و عمرانی روستاها گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار