سازگارنژاد خبر داد

بهره مندی مدال آوران مسابقات جهانی مهارت از وام یکصد میلیون تومانی

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: مدال آوران در مسابقات جهانی مهارت از وام یکصد میلیون تومانی با بهره پایین برخوردار می شوند.

بهره مندی مدال آوران مسابقات جهانی مهارت از وام یکصد میلیون تومانیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امین سازگار نژاد رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در حاشیه مراسم نشست با اعضای تیم اعزامی به مسابقات جهانی مهارت اظهار کرد: این نشست برای روحیه بخشی و مرور شرح وظایف اعضای تیم اعزامی برای مسابقات 17 مهر ابوظبی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت سازمان فنی و حرفه ای کشور، صنایع و شرکت های اجتماعی در این فرآیند آموزشی بتوانیم امسال هم موقعیت مطلوبی  کسب کنیم، گفت: البته رقابت ها در این دوره  نسبت به دوره قبل فشرده و سخت است.

سازگار نژاد با بیان اینکه در دوره های قبل تعداد رشته ها کم بود ولی امسال در 29 رشته داوطلب بودیم که متاسفانه به دلایل جانبی 4 رشته منحل شد، ادامه داد: داوطلبان ما در حال حاضر در 25 رشته در دو بخش تیمی و انفرادی امکان حضور دارند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: این مسابقات جهانی در واقع آئینه ای است که ما نقاط قوت و ضعف خود را در آن پیدا کنیم و روح آموزش در آن به نمایش در آید که ما چقدر در آموزش های خود توانستیم موفق باشیم.

وی تاکید کرد: این مسابقات فرصتی است تا همه صلاحیت ها، دانایی ها و توانایی های خود را به نمایش بگذارند و امیدواریم رسانه ها هم در حمایت از این جوانان تلاش خود را انجام دهند.

سازگار نژاد با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را در بکار گیری امکانات به خدمت گرفته ایم، ادامه داد: دلسوزی مربیان، حمایت کارمندان سازمان و تلاش اعضای تیم در این مسابقات فرصتی است تا شرایط موفقیت آنان تامین شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم که میزبان قضاوت عادلانه و اخلاق محوری داشته باشد تا جوانان تیم ما با خیالی آسوده به رقابت بپردازند و توانمندهای آنان با انصاف و عدالت مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حاشیه ها در همه جا و در همه مسابقات وجود دارد اما امیدواریم این دوره از مسابقات بدون حاشیه برگزار شود.

سازگار نژاد گفت: اعضای این تیم پس از طی آزمون و با کمک مربیان انتخاب شدند که به دانایی و توانایی های آنان ایمان داریم ولی با وجود این باید واقع بین باشیم و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: همه تجهیزات و امکاناتی که مسئولیت آن بر عهده جمهوری اسلامی بود برای برگزاری این مسابقات تدارک دیده شده و با هواپیما به محل مسابقات فرستاده شده است.

او درباره حمایت از اعضای تیم مهارت یادآور شد: طبق توافقی که با صندوق کارآفرینی داشته ایم، افرادی که از این مسابقات  مدال کسب کنند از وامی در حدود 100 میلیون تومان با بازپرداخت اندک بهره مند شده و مورد حمایت سازمان فنی و حرفه ای قرار می گیرند.

سازگار نژاد با تاکید بر خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت آموزی جوانان کشور، اضافه کرد: طبق تاکید ایشان بر لزوم داشتن مهارت که ریاست جمهوری در معرفی کابینه خود انجام داده است، خوشبختانه امروز گفتمان مهارت به گفتمان ملی تبدیل شده و این فرصتی است که امیدواریم هوشمندانه پیش رود.

وی اظهار کرد: طی ماه های اخیر سازمانی متعلق به مدال آوران تشکیل شده که در واقع یک NGO است تا بتوانند خود را در آن معرفی و عضو کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

سازگار نژاد تصریح کرد: امیدواریم صنعت کشور بتواند تعامل مناسبی را با قهرمانان این مسابقات برقرار کند تا انگیزه بیشتری در آن‌ها پدید آید.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور درباره نحوه انتخاب اعضای این تیم عنوان کرد: در ابتدا 40 هزار نفر در شهرستان‌های مختلف ثبت نام کردند و در مراحل بعدی طی انجام آزمون‌ها این تعداد به 20 هزار نفر رسید و سپس از میان آن‌ها طی بررسی کارشناسان 500 نفر انتخاب شدند و از 100 نفر از آن‌ها با نظر مربیان برای شرکت در اردو دعوت شد و در پایان 40 نفر با نظر داوری و کارشناسی برای این مسابقات انتخاب شدند و بر روی این افراد تمرینات آغاز شد.

وی در خصوص کسب رتبه ایران در این مسابقات در سال های گذشته خاطر نشان کرد: کسب رتبه با توجه به ترتیبات مختلف نیز تفاوت دارد، مثلا در رده تیمی، فردی یا امتیازی کشور ایران رتبه های متفاوتی را کسب کرد و در مجموع رتبه مطلوب بوده است.

سازگار نژاد در پایان افزود: ما هر چقدر که در این مسابقات بیشتر مدال بیاوریم، باعث ارتقای جایگاه‌مان در صحنه بین المللی می شود و با توجه به اینکه تاکنون در 10 تا 15 رشته شرکت نکرده ایم و برای اولین بار آن را تجربه می کنیم، نباید انتظار کسب مقام را در آن ها داشته باشیم و این باعث کسب تجربه برای سال های آینده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار