دیلی اکسپرس گزارش داد:

طلسم پایان جهان در دست کره شمالی/ نابودی پیونگ‌یانگ چه تبعاتی خواهد داشت؟

نابودی کره شمالی به دلیل حجم ذخایر تسلیحات شیمیایی، فاجعه‌ای بزرگتر از بحران هسته‌ای و جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی اکسپرس؛ در حالی که تصور می شود کره شمالی خطرناکترین مکان روی زمین است اما برخی از کارشناسان بر این باورند که نابودی این کشور به واسطه حجم ذخایر تسلیحات شیمیایی، فاجعه ای بزرگتر از یک جنگ جهانی سوم را به دنبال خواهد داشت.

طلسم پایان جهان در دست کره شمالی/ نابودی کره شمالی به مراتب خطرناک تر است

کره شمالی اخیرا بزرگترین آزمایش هسته ای خود را انجام داد که این حاکی از دستیابی پیونگ یانگ به موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است. مقامات پنتاگون نیز ضمن تایید این موضوع اعلام کردند کره شمالی 200 پرتابگر که قابل استفاده برای موشک های کوتاه بُرد و دور بُرد هستند را در اختیار دارد. این تعداد پرتابگر نشان می دهد پیونگ یانگ دست کم به 13 تا 21 موشک دسترسی دارد.

به باور کارشناسان مرکز «ابتکار تهدید هسته ای» در واشنگتن، نابودی کره شمالی به مراتب خطرناک تر است. تصاویر ماهواره ای اخیر از سایت های ویژه آزمایش موشک و  بمب اتمی در کره شمالی نیز حاکی از آن است که قدرت هسته ای این کشور نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است؛ به گونه ای که پیونگ یانگ مواد اولیه برای 100 بمب هسته ای و 4 کلاهک هسته ای قدرتمند را در اختیار دارد. بنابراین هدف قرار دادن هر منطقه از این کشور می تواند تبعات ناگواری برای سایر کشورهای شبه جزیره کره به همراه داشته باشد.

تحلیلگران این مرکز همچنین معتقدند اگر آمریکا و متحدانش موفق شوند بدون جنگ به سلسه کیم در کره شمالی پایان دهند و برنامه های هسته ای آن را به کنترل درآورند، بحرانی به وقوع نخواهد پیوست. با این حال، خطر واقعی درباره این کشور زمانی است که کنترل و نظارت بر ذخایر سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژکی در دست گروه خاصی از سران و مقامات کره شمالی باشد. از سوی دیگر، طرح های بیولوژیکی و شیمیایی پیونگ یانگ بسیار گسترده تر از برنامه های هسته ای آن است و به مراتب تهدید جدی تری محسوب می شوند. آمارهای غیر رسمی نشان می دهد بین 3 تا 5 هزار تن سلاح شیمیایی در زرادخانه های کره شمالی وجود دارد. همچنین مرکز ابتکار تهدید هسته ای مدعی است کره شمالی بزرگترین ذخایر عامل های مرگبار اعصاب از جمله «سارین» و «وی0 ایکس» را در اختیار دارد.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی قادر به تولید انواع تسلیحات شیمیایی در داخل  کشورش است، هرچند برای تولید برخی عامل اعصاب باید ماده متشکله را از خارج وارد کند که با تهیه آن امکان تولید تسلیحات شیمیایی به 12 هزار تن می رسد.

هفته گذشته سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به کره شمالی هشدار داد که افزایش میزان ذخایر تسلیحات شیمیایی پیونگ یانگ، صلح و ثبات در شبه جزیره کره را تهدید می کند. این سازمان همچنین خواستار فشارهای بین المللی بر کره شمالی برای امضای معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی شد.

انتهای پیام/

 

تبعات نابودی کره شمالی برای جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
گوربابای کره شمالی و آمریکا با هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
این مرد تکه عجب احمقیه
آخرین اخبار