مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان خبر داد:

آغاز برنامه‌های هفته کودک در استان اصفهان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از آغاز برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی قربانی  اظهار کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک در استان اصفهان با افتتاح نمایشگاه در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افتتاح شد.

وی افزود: در افتتاحیه این نمایشگاه که با عنوان «خیمه‌ها و قصه‌ها» و همزمان با ایام ماه محرم برپا شده، برنامه‌های آیینی و سوگواری توسط اعضای مراکز کانون برگزار شد؛ در نمایشگاه هفته ملی کودک امسال خیمه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و علمی با حال و هوای ایام محرم و متناسب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان برپا شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: روایت داستان‌هایی از زندگی امام حسین(ع)، معرفی وقایع قبل از عاشورا از غدیر تا کربلا، معرفی شهدای کودک و نوجوان کربلا، خطبه حضرت زینب(س) و معرفی شخصیت شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌هایی است که در قالب تئاتر کاغذی و سیار، قصه‌گویی و دیگر فعالیت‌های هنری و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون، دانش‌آموزان و خانواده‌ها از بازدیدکنندگان این نمایشگاه هستند که تا 20 مهرماه در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در مجتمع فرهنگی هنری کانون در بوستان کودک(جنب پل فلزی) میزبان علاقه‌مندان است.

قربانی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته ملی و روز جهانی کودک، ویژه‌برنامه‌ای با حضور 300 نفر از کودکان اصفهانی از ساعت 9 الی 11 روز دوشنبه 17 مهرماه در تالار ادب اصفهان برگزار خواهد شد که تقدیر از فرزندان شهدای مدافع حرم، اجرای سرود مدافعین حرم، دکلمه‌خوانی، اجرای سرود، برگزاری مسابقه و قصه‌گویی از جمله برنامه‌هایی این برنامه است.

وی عنوان داشت: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه محرم و هفته ملی کودک و به منظور نهادینه ‌کردن ارزش ‌های تربیتی و انسان‌‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت این هفته با رویکرد آموزه‌‌های عاشورا، پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در پایان بیان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی نیز در تمامی 61 مرکز کانون پرورش فکری در سطح استان اصفهان و تمامی شهرستان‌ها آن برگزار می‌شود و مراکز کانون در این ایام میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری روز جهانی کودک در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار