دبیر شورای امر به معروف اداره میراث فرهنگی کاشان

اجرای طرح گردشگری مذهبی ویژه گردشگران خارجی در کاشان

طرح گردشگری مذهبی ویژه گردشگران خارجی باحضور گردشگران خارجی از 28 کشور جهان و آشنایی آنها با فرهنگ عاشورا در قالب مراسم آیینی محرم در کاشان اجراشد.

دبیر شورای امر به معروف اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بیش از 200 گردشگر خارجی از 28 کشور جهان از روزهای سوم محرم تا دهم محرم با شرکت در این تور با موضوعات «عاشورا ، امام حسین(ع) کیست و فلسفه قیام کربلا» آشنا شدند.

علیرضا عبدالله‌زاده،با تاکید بر اجرای این تور گردشگری در بافت تاریخی کاشان به دلیل قابلیت های تاریخی،فرهنگی و مذهبی مورد علاقه و بازدید گردشگران خارجی افزود: حرکت این تورها، از زیارت سلطان امیر احمد (ع) به طرف مسجد و مدرسه آقا بزرگ آغاز میشد و بعد از بازدید از مکان های مذکور و بافت تاریخی با حضور در یکی از هیئات کاشان با میزبانی گرم مسئولان هیات و دیدن عزاداری و شنیدن صحبت های مبلغین بین المللی ، میهمان سفره پربرکت امام حسین (ع) می شدند.

وی، حرکت تور گردشگران پس از بافت تاریخی به سمت زیارت شاهزاده ابراهیم(ع) در فین کاشان و بازدید از این بقعه با شنیدن تلاوت قرآن کریم و نغمات اسلامی پایان می یافت.

به گفته وی، گردشگران علاوه بر برنامه های ذکر شده از برنامه های تور مذهبی عاشورا نیز در قالب نخل گردانی و حسینیه سرفره بازدیدکردند.

دبیر شورای امر به معروف اداره میراث فرهنگی کاشان، ظرفیت بالای گردشگری زیارتی و مذهبی کاشان با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه آن در جذب گردشگران را تاکیدکرد و گفت: وجود 120 بقعه متبرکه در کاشان که بیش از 30 بقعه آن تاریخی است  نشان دهنده این ظرفیت در حوزه گردشگری مذهبی کاشان است.

عبداله‌زاده، اجرای برنامه های گردشگری مذهبی برای گردشگران خارجی تا پایان ماه صفر را تاکیدکرد و گفت:دو گروه روحانی مبلغ بین المللی از موسسه عروه الوثقی کاشان با همکاری جامعه المرتضی،موسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی قم، صبح ها و عصرهای محرم و صفر در محل زیارت سلطان امیر احمد به بیان مطالب مرتبط با این ایام و همچنین پاسخ به مسائل شرعی گردشگران تا پایان ماه صفر حضور و فعالیت دارند.

به گفته وی،تور گردشگری مذهبی ویژه گردشگران خارجی به همت اداره میراث فرهنگی، انجمن راهنمایان گردشگری، موسسه عروه الوثقی کاشان،اداره تبلیغات اسلامی ، مجموعه شهرداری ، اداره اوقاف و مرکز مدیریت حوزه علمیه کاشان، موسسه جامعه المرتضی قم و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی قم  برگزار شد .

 

انتهای پیام/م

 

آشنایی گردشگران خارجی از 28 کشور جهان با مراسم آیینی محرم در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.