اهمیت ایجاد امنیت خاطر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی در خراسان رضوی

معاون دادگستری کل استان خراسان رضوی به تلاش دادگستری این استان در راستای امنیت خاطر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سیدامیر مرتضوی معاون دادگستری کل استان خراسان رضوی در بازدید از شهرک صنعتی فناوری‌های برتر و همچنین واحد صنعتی منتخب تولیدی گفت: با حمایت‌های لازم از سوی دادگستری کل استان خراسان رضوی و تلاش‌های بی دریغ اعضای کمیسیون پنج نفره شهرک‌های صنعتی، در سال گذشته ۳۰۰ پرونده مربوط به واحد‌های تولیدی استان با میانگین ۱۱۰ شغل برای هر واحد به این کمیسیون در استان ارجاع شد به طوری که تاکنون منجر به حفظ بیش از ۳۳ هزار شغل شده است.

وی افزود: عمده پرونده‌های مزبور مربوط به مشکلات صنعتگران با بانک ها، اداره اموراقتصادی و دارایی، بیمه و سایر سازمان‌های مرتبط در حوزه روش محاسبات سود و جرائم، نوع قرارداد‌های بانکی، عدم توان پرداخت از سوی فعالان حوزه صنعت و در نتیجه مصادره اموال یا کارخانه‌های آن‌ها توسط بانک‌ها بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی گفت: با مصوبات این کمیسیون و مساعدت‌های قانونی، هم بانک‌ها با ارائه مهلت و تسهیلات دیگر به صنعتگران به مطالبات قانونی خود رسیده و هم کارخانه‌ها از توقیف و تعطیلی نجات یافتند.

وی با اشاره به معضلات اقتصادی و اجتماعی توقیف واحد‌های صنعتی استان خراسان رضوی افزود: توقیف کارخانه‌ها یا اموال آن‌ها نه تنها منجر به از کار افتادن بخش صنعت می‌شود بلکه برای بانک‌ها نیز مشکلاتی را به وجود می‌آورد که با تشکیل این کمیسیون رفع اختلاف بین بانک و صنعتگران با اقاله یا اجاره به شرط تملیک صورت گرفته، فرصتی برای رونق گرفتن بخش صنعت استان خراسان رضوی بوده است.

سید امیر مرتضوی گفت: کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاری وابسته به اداره کل دادگستری خراسان رضوی با هدف رفع مشکلات حقوقی واحد‌های تولیدی که اغلب مربوط به بانک‌ها می‌شود و تسریع در حل اختلافات بین آن‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به سوابق کمیسیون حمایت از صنعت و سرمایه گذاری افزود: کمیته حفظ و حمایت از سرمایه گذاری در سال ۸۶ به دستور ریاست قوه قضائیه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۹۰ با تغییر رویکردی که داشت بنا گردید دو کمیسیون حقوقی و کمیسیون ۵ نفره حمایت از صنعت و سرمایه گذاری به عنوان زیر مجموعه این کمیته فعالیت داشته باشند.

وی هدف از افتتاح دفتر کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را حمایت از سرمایه گذارانی که به درستی در بخش تولید سرمایه گذاری کرده، اما به دلایل شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده اند، عنوان کرد.

مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی استانی را پیگیری جدی مطالبات صنایع در راستای طرح رونق تولید عنوان کرد و افزود: این سازمان تمام تلاش خود را جهت کاهش مشکلات صنایع و واحد‌های تولیدی به کار می‌گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی بیشتر باید به کمک تولید کننده پرداخت تا زمینه تولید و اشتغال مولد نیز فراهم گردد.

انتهای پیام// ف. ح.


تلاش دادگستری خراسان رضوی در راستای ایجاد امنیت خاطردر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.