فرماندار تربت جام؛

دانشگاه‌ها با جذب دانشجو در رشته‌های جدید به کمک اشتغال بیایند

فرماندار تربت جام گفت: مشکل اشتغال از بزرگترین چالش‌های پیشروی جوانان است که دانشگاه‌ها می‌توانند با جذب رشته‌های متناسب نیاز کار منطقه به توسعه شهرستان کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رستمی فرماندار تربت جام با اشاره به مشکل اشتغال و چالش جدی و جوانان گفت: مشکل اشتغال از بزرگترین چالش‌های پیشروی جوانان است که دانشگاه‌ها می‌توانند با جذب رشته‌های متناسب نیاز کار منطقه به توسعه شهرستان کمک کند.

وی با اشاره به حرکت شهرستان به سمت صنعتی شدن افزود: با افتتاح کارخانه‌های سیلیس، شیشه و سیمان در تربت جام بیش از گذشته نیرو‌های ماهر جذب بازار کار می‌شوند و این کارخانه‌ها در رفع بیکاری منطقه موثر هستند.

فرماندار تربت جام گفت: جوانان با همت برای توسعه شهرستان آماده شوند و از زیرساخت شهرک‌های صنعتی نصرآباد و تربت جام برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی در راستای نیاز منطقه استفاده کنند و از حمایت دولت در قالب تسهیلات خود اشتغالی استفاده و منتظر برای استخدام در دولت نماند.

رستمی با اشاره به اینکه تربت جام ظرفیت‌های معدنی خوبی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری است دولت و همه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه گذاران در تربت جام حمایت و از حضور استقبال می‌کند نه از سرمایه داری که بخواهد صرفا با تسهیلات دولتی پروژه ایجاد کرده و شهرستان را با، اما اگر‌ها مواجه کند.

وی با اشاره به کمبود اعتبار در پروژه‌های عمرانی گفت: پروژ‌های نیمه تمام تربت جام صد و ۶۲ پروژه عمرانی است که برای تکمیل این پروژه‌ها با اعتبارات کم موجود حدود ۱۰ سال زمان خواهد برد که به اتمام برسد.

فرماندار تربت جام افزود: پروژه‌های عمرانی نا تمام تربت جام شامل مجتمع‌های آبرسانی، شهرک صنعتی، پروژه ملی راه آهن و سنگ بست به تربت جام، ورزشگاه ۵ هزار نفری و مجتمع فرهنگی از دیگر پروژ‌های ناتمام تربت جام است که نیازمند اعتبارات سنگین بوده و پروژه ملی هستند و برای تکمیل آن‌ها باید رایزنی‌های بیشتری صورت پذیرد.

رستمی ادامه داد: امسال از اعتبارات تملک دارایی ۳۲ میلیارد تومان به پروژه‌ها عمرانی اختصاص یافته است که با جذب اعتبارات ماده ۱۸۰ می‌توان به پیشرفت این طرح‌ها کمک کرد.

انتهای پیام//س. ج.
 


حمایت دولت و همه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه گذاران در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.