مدیرکل بازرسی استانداری لرستان:

موکب‌های لرستان، روزانه ۲۰ هزار زائر در اربعین پذیرایی می کنند

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان گفت: امسال برابر دستورالعملی که وزارت کشور اعلام کرده لرستان باید ۲۰ هزار نفر را روزانه پذیرایی و اسکان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حمید کشکولی، مدیرکل بازرسی استانداری لرستان با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه ستاد اربعین حسینی در استان گفت: سال ۹۴ از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی مستقر در وزارت کشور به استان لرستان ابلاغ شد که به‌عنوان یکی از استان‌هایی که باید آماده پذیرایی از زائران اربعین باشد در عراق و صفر مرزی به عمق ۱۰ کیلومتر موکبی را برقرار کند.

وی افزود: در جلسه که برگزار شد، کمیته‌هایی ۱۰ گانه بررسی و با توجه به توانی که سپاه استان داشت بنابراین شد سپاه به‌عنوان یکی از کمیته‌های ستاد اربعین در ظرباتیه عراق موکب برقرار کند و ستاد اربعین استان و دیگر دستگاه‌ها نیز آن را پشتیبانی کنند.

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری لرستان عنوان کرد: برپایی موکب در ظرباتیه مقدور نشد، اما در صفر مرزی و در خاک ایران این کار انجام گرفت.

وی بیان کرد: سال ۹۵ نیز در خاک عراق یک منطقه‌ای برای ایجاد موکب لرستان اعلام شد تا ما در نجف و کربلا به ظرفیت حدود ۱۰ هزار نفر (۵ هزار نفر در مهران و مابقی در کربلا و نجف) موکب برقرار کنیم.

کشکولی گفت: سال قبل با کمک دستگاه‌ها و عتبات توانستیم این کار را انجام دهیم البته در نجف و کربلا ۱۱ مکان گرفتیم و توانستیم از ظرفیت قرارگاه صاحب‌الامر و الصاحب اهل حق که در عراق است استفاده کنیم و کار را به‌خوبی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: امسال برابر دستورالعملی که وزارت کشور اعلام کرده است ما باید ۲۰ هزار نفر را روزانه پذیرایی و اسکان داشته باشیم که کار مقداری سنگین شده است.

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: بناشده است امسال پذیرایی ۱۰ هزار نفر در مرز مهران، ۱۰ هزار نفر در خاک عراق، ۵ هزار نفر در نجف و ۵ هزار نفر در کربلا را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: جلسات متعددی برای این کار گذاشته شد از طرفی استان لرستان از همه لحاظ (فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و زیرساخت) معین استان ایلام هستیم که به همین منظور چند هفته قبل با همراهی معاون سیاسی استاندار لرستان و چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان به ایلام رفتیم و جلسه‌ای در آنجا برگزار شد تا بتوانیم کار‌های زیرساختی که نیاز دارند را انجام دهیم.

وی افزود: امسال حجم کار زیاد شده است، سال گذشته کار به عهده چهارتا پنج دستگاه اجرایی بود و چند دستگاه نیز داوطلبانه کمک کردند، اما اکنون انتظار می‌رود غیرازآن کمیته‌های ۱۸ گانه‌ای که وجود دارد بقیه دستگاه‌هایی اجرایی نیز پای‌کار بیایند تا کار‌ها تقسیم‌بندی شود.

کشکولی عنوان کرد: سال قبل نیز برخی از دستگاه‌های اجرایی استان با وزارت خانه متبوع خود در تهران کار می‌کردند، اما امسال بنا بر دستورالعملی که آمده دیگر نمی‌توانند این کار را انجام بدهند پس دستگاه‌ها برای خدمات موردنیاز آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه لرستان روزانه ۳۰ هزار نفر در مهران باید پذیرایی داشته باشد، بیان کرد: امسال باید ۱۳ روز از زائران اربعین حسینی باید پذیرایی داشته باشیم

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری لرستان گفت: بخش سنگین کار در عراق است و ما تا ۲۵ مهر فرصت داریم محموله‌های استان را از مرز عبور دهیم از ۲۵ مهرماه هیچ کامیونی نمی‌تواند از مرز مهران به‌طرف عراق برود.

وی تصریح کرد: در نجف و کربلا مکان موکب‌های لرستان تعین شده است و اکنون نیاز است تجهیز شوند و ما وسایل را از مرز عبور دهیم.

کشکولی اظهار داشت: در مهران مشکل آن‌چنانی نداریم سپاه مهران سال قبل سالنی در اختیار لرستان قرارداد و امسال نیز همان سالن در اختیارداریم.

وی افزود: سال گذشته بخشی از تأمین تغذیه را جهاد کشاورزی و بخشی را صنعت و معدن تقبل کرد به‌طوری‌که سال قبل صنعت معدن حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد، اما امسال با توجه حج کار انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/د

موکب‌های لرستان در اربعین روزانه از ۲۰ هزار زائر پذیرایی می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.