مدیر آبفا همدان:

تبخیر 67 درصدی آب سدهای همدان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش محسوس بارندگی نسبت به سال گذشته خبر داد و بر لزوم صرفه جویی آب تاکید کرد.

تبخیر 67 درصدی آب سدهای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: در سال آبی ۹۵-۹۶ با بارش ۴۰۶ میلیمتر برف و باران در استان همدان خوشبختانه وضعیت ذخایر آبی همدان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت بارش در سال های اخیر خاطر نشان کرد: سال آبی ۹۴-۹۵ حدود ۴۶۷ میلی‌متر بارندگی در سطح استان همدان رخ داد که این رقم سال ۹۳ حدود ۳۰۲ میلیمتر و در متوسط بلندمدت ۳۳۰ میلی‌متر بوده است.

ستوده با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به ۶۲ میلیون و ۸۲۰ هزار مترمکعب کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب، سد کلان ملایر ۳۸ میلیون مترمکعب و سد اکباتان همدان ۱۸ میلیون و ۱۲۰ هزار مترمکعب ذخیره آبی دارند.

وی با بیان اینکه سد اکباتان همدان با کاهش ذخیره آبی نسبت به ماه‌های گذشته مواجه بوده است، عنوان کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به ۱۸ میلیون و ۱۲۰ هزار مترمکعب کاهش یافته و ۵۴ درصد از ذخیره سد پر شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره  به وضعیت سد خاطر نشان کرد:  ورودی سد اکباتان به صفر رسیده  و از ابتدای سال آبی تاکنون ورودی به سد نداشتیم در حالی که میزان خروجی ۱۱۶۰ لیتر در ثانیه است.

ستوده ادامه داد: وضعیت منابع آبی استان همدان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش جدی مواجه بوده که انتظار می‌رود صرفه‌جویی لازم برای جلوگیری از بروز بحران توسط مردم انجام شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است، گفت: سد سرابی تویسرکان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب ذخیره داشته و میزان خروجی از آن ۷۵ لیتر در ثانیه بوده و پکیچ تصفیه‌خانه برای تامین بخشی از آب شهرستان تویسرکان در کنار این سد ایجاد شده است.

انتهای پیام/ص.ف

تبخیر آب سدهای همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.