سرکرده طالبان: اهداف ما با داعش مشترک است

سرکرده گروه طالبان به عناصر خود دستور داد که جنگ با همقطاران داعشی خود را متوقف کنند؛ زیرا اهداف این دو گروه تروریستی مشترک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشا تودی، «هبت الله آخوندزاده»، سرکرده گروه تروریستی طالبان در افغانستان به عناصر این گروه دستور داد که دیگر با تروریست‌های داعش مبارزه نکنند؛ زیرا این دو گروه اهداف مشترکی با یکدیگر دارند.

این مطلب را نخستین بار یکی از شبکه‌های تلویزیونی افغانستان به نقل از مقامات امنیتی این کشور بیان کرد. گروه تروریستی داعش و طالبان از سال 2015 سوگند خورده اند که با یکدیگر مقابله کنند. بیشتر کشورهای جهان این دو گروه را سازمان هایی تروریستی قلمداد می کنند. اگر این پیام صحت داشته باشد روابط گروه های تروریستی طالبان و داعش—که هر دو به قتل عام و کشتار مردم بی گناه شهرت دارند-- از این پس تغییر خواهد کرد.

در سال 2015 گزارش شده بود که گروه تروریستی داعش و گروه تروریستی طالبان علیه یکدیگر اعلان جنگ کردند. در آن زمان «ابوبکر بغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش، «ملا محمد عمر»، سرکرده وقت طالبان، را «احمق و نادان بی سواد» خواند.

آندری نوویکو، رئیس مرکز ضد تروریسم کشورهای مشترک المنافع مستقل در ماه ژوئن اعلام کرده بود که افزایش فعالیت های گروه تروریستی طالبان در شمال افغانستان شاید نشانگر این باشد که این گروه تروریستی قصد دارد رویکرد خود را درباره گروه تروریستی داعش – که نفوذ خود را در این منطقه بیشتر کرده است-- تغییر دهد.

سرکرده گروه تروریستی طالبان این دستور را 10 روز پیش در بازدید از موسی قلعه در شمال ولایت هلمند افغانستان صادر کرده بود.


انتهای پیام/

سرکرده طالبان اهداف این گروه تروریستی با داعش را یکی دانست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار