آخرین خبرها از پرونده اسیدپاش اصفهان/ 3 سال جستجو برای یافتن مرد نامرئی

پرونده اسیدپاش اصفهان، بعد از گذشت 3 سال روی میز رئیس پلیس آگاهی قرار دارد و خبرهای جدیدی از این پرونده به گوش می رسد.

آخرین خبرها از پرونده اسیدپاش اصفهان/ 3 سال جستجو برای یافتن مرد نامرئیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقریبا سه سال قبل اخباری منتشر شد که کشور را به بهت فرو برد.

خبری که موجب موجی از انزجار و محکومیت های دولتی و مردمی شد. این خبر وقتی به صورت جدی تر مطرح شد که به فاصلۀ نسبتا کوتاهی خبرهایی دیگر منتشر شد که حاکی از تکرار این جنایت برای سایر اصفهانی ها بود.

تعدادی از خانم ها بدون وجود کدورت با کسی، مورد اسیدپاشی افراد ناشناس قرار می گرفتند.

حادثه اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان مربوط به اسیدپاشی‌های پیاپی به صورت زنان در شهر اصفهان می شد که در مهرماه ۱۳۹۳ به وقوع پیوست.

در جریان این اسیدپاشی‌ها، حداقل چهار دختر یا زن جوان مورد حمله قرار گرفتند که منجر به مرگ یکی از آنها شد.

«"مریم- د" تولد پسرش را قرار است جشن بگیرد به او می‌گوید که با هم برای تدارک این جشن بیرون بروند، اما پسر می‌خواهد درس بخواند و مادر اصراری نمی‌کند و خودش در حالی که از دانشگاه آمده و خسته است با همان مانتو و شلوار دانشگاه راهی خیابان می‌شود. شیشه ماشینش اندکی پایین است تا از هوای پاییزی مهر ماه لذت ببرد اما ناگهان این هوا برایش جهنم می‌شود...

مریم یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان در اولین جمله خود گفته بود: فقط خدا را شکر می‌کنم که پسرم با من نیامد، چون اگر صندلی کنار من نشسته بود، معلوم نبود چه بلایی بر سر او می‌آمد؟

او ادامه داد: یک موتورسوار نزدیک به دو لیتر اسید از شیشه پایین ماشین و سمت راننده به صورت، دست، پا و همه بدنم پاشید. تا کنون در خصوص این اسیدپاشی زنجیره‌ای در اصفهان نشنیده بودم و فکر می‌کنم جزء اولین افرادی هستم که قربانی شدم.

این خانم جوان می‌گوید: من بارها سوختن دست را با بخار آب یا قابلمه و ... تجربه کردم اما این سوختن متفاوت بود، لباس‌هایم در تنم پودر شد. مردم من را به مغازه‌ای بردند و سریع به صورتم آب پاشیدند»

امروز بعد از اینکه سه سال از آن اتفاق می گذرد همچنان خبری از دستگیری و یا شناسایی عوامل این جنایت وجود ندارد. اما اخیرا سردار مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا طی مصاحبه ای شلوغی صحنه جرم را مانع دستگیری مجرم اسیدپاشی اعلام کرده است!

وی گفت: «قطعا اگر فضا فضای آرامی وجود داشت و مجرم احساس خطر نمی‌کرد که احتمال دستگیری‌اش بالاست بیرون می‌آمد و ما می‌توانستیم دستگیرش کنیم. برنامه‌ریزی‌هایی ما داشتیم و در آن جغرافیای جرم و ساعت‌هایی که مجرم کار خودش را انجام داده بود، پیک زمانی و جغرافیای جرم برای ما معلوم بود و پیش‌بینی ما این بود که دستگیرش می‌کنیم اما متاسفانه کمی شلوغ شد و برخی رسانه‌ها جلوجلو حکم اعدام برای مجرم صادر کردند و فضا طوری شد که متهم دیگر بیرون نیامد و به عبارتی صحنه را ترک کرد».

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده اسیدپاش اصفهانی گفت: پرونده مفتوح است و روی میز من هم هست. اتفاقا حدودا هفته گذشته بود که دوباره در جلسه‌ای با حضور رییس پلیس آگاهی اصفهان در دفتر کارم بحث اسیدپاشی را پیگیری و بررسی کردیم.
وی ادامه داد: نمی‌خواهیم بگویم که فرد مجرم پیدا نمی‌شود و حتی ممکن است به دلیل ارتکاب جرائمی دیگر با این فرد برخورد شده باشد. حتی شخصی داشتیم که خیلی گزینه‌هایش به این اسیدپاشی نزدیک بوده و حتی خودش هم ادعاهایی را مطرح کرده بود اما ما نپذیرفتیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور افزود: چون این جرم زوایایی داشته که شامل حال این فرد نمی‌شده و به همین جهت ما آن را نپذیرفتیم. با توجه به اینکه تمام کشور روی این موضوع حساس شده بود، طبیعتا کسی که این جرم را انجام داده بود اقدام مجرمانه دیگری انجام نداد. ما تقریبا تا یک قدمی این فرد رسیده بودیم و در اسیدپاشی آخر با فاصله کمی به محل رسیدیم و حدود یکی دو دقیقه با مجرم در صحنه جرم فاصله داشتیم.

وی در مورد شناسایی مکان اسیدپاش گفت: جای دقیق که نه، نقطه را او تعیین می‌کرد اما فضا و جغرافیای جرم را ما پیش‌بینی کرده بودیم. این‌ها حرف‌هایی است که تا حالا نزده بودم، خاطرم هست که آنرمان من به رییس وقت جرائم جنایی آگاهی ناجا ماموریت دادم که به این موضوع رسیدگی کند و واحدی از تهران را به اصفهان فرستاده بودیم. که این واحد در منطقه حضور داشت. همانطور که گفتم به فاصله یکی دو دقیقه از چهارمین حادثه هم رییس پلیس آگاهی استان اصفهان و هم تیمی که از تهران به آنجا رفته بودند به محل رسیدند.

سردار مقیمی در مورد اهلیت فرد اسیدپاش گفت: ممکن است وی اصفهانی نباشد.اما همچنان رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران و کاراگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از دستگیری اسیدپاش در اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوخته
۰۲:۰۰ ۲۰ دی ۱۳۹۶
خدایاهیچ کس روبه خودش واگذارنکن .خدایاقبل اینکه شیطون دل مسلموناروباخودش ببره،تودل ماروببرکه این گونه حوادث رو رقم نزنیم.آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
کی رو بگیرن مشخصه کار کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
باید اسید پاشان را اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
هرچه زودتر مجازاتشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
لعنت الله علی قوم ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
لعنت الله علی قوم ظالمین
آخرین اخبار