رفیعی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

نقش دامپزشکی در بالندگی اقتصاد کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور توسعه پایدار را عنصر اصلی این سازمان خواند و گفت: این امر موجب پایداری منابع تجدید ناپذیر می شود.

توسعه پایدار عنصر اصلی سازمان دامپزشکی/نقش دامپزشکی در بالندگی اقتصاد کشورعلیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در گغت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هدف دامپزشکی با نگاه به اسناد بالادستی و سند ششم توسعه است و بنا داریم در یک برنامه کوتاه‌مدت خود را به جایگاه بالایی در این زمینه برسیم.

وی ادامه داد: این سازمان می تواند نقش مهم و ارزنده ایی در رشد اقتصادی در حوزه دامپروری و دامپزشکی در کشور ایجاد کند.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بنابراین توسعه پایدار عنصر سازمان موجب پایداری منابع تجدیدناپذیر می‌شود که این منابع برای زندگی نسل آینده بر روی کره زمین ضروری است.

جمعیت 65 میلیونی دام در ایران

 رفیعی پور اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت دامی کشور به 65 میلیون دام از نظر اقشام گاو و گوسفند در کشور رسیده است و حفاظت و نگهداری از این جمعیت دامی امری ضروری و مهم به حساب می آید.

 وی بیان کرد: سازمان دامپزشکی نه تنها تضمین سلامت کشور از نظر بهداشتی در زمینه فرآوردهای غذایی را بر عهده دارد بلکه ضامن سلامت جامعه نیز محسوب می شود.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: بنابراین تأمین کردن بهداشت و سلامت و مبارزه با انواع بیماری‌های دامی به‌ عنوان یکی از اهداف این سازمان است.

 رفیعی پور يادآور شد:ما باید به دنبال سرمایه‌گذارى در این بخش باشیم تا بتوانیم در این حوزه که به عنوان یک سازمان با استراتژیک بالا در حوزه دامپروری کشور محسوب می شود،  مهم واقع شویم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار