نجفی خبر داد

ساخت هزار واگن، سهم شهرداری از توسعه مترو

شهردار تهران گفت:برنامه ای برای ساخت دو هزار واگن مترو داریم که از این تعداد،هزار واگن آن سهم تهران است.

ساخت هزار واگن، سهم شهرداری از توسعه متروبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران با اشاره به آغاز فصل زمستان و آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صحبت هایی با وزارت نیرو و نفت داشتیم که نیروگاه اطراف تهران در فصل زمستان امسال به هیچ عنوان از مازوت استفاده نکنند چرا که درصدی از آلودگی هوای تهران مربوط به همین نیروگاه است که از گازسوز به مازوت سوز تبدیل شده است.

وی افزود: قول هایی را وزیر نفت داده که از نظر تامین گاز در اطراف تهران با مشکلی مواجه نشویم.

نجفی در مورد تردد وسایل نقلیه در شب به خصوص کامیون ها گفت:بخش عمده ای از آلودگی هوای تهران به خصوص در فصل های پاییز و زمستان مربوط به کامیون ها است که باید برای حل این مشکل راه حلی را پیدا کنیم.

وی در رابطه با برقی کردن اتوبوس ها و موتور سیکلت ها اظهار کرد: بحث برقی کردن اتوبوس ها و موتور سیکلت ها که در دراز مدت صورت گرفته بود شاید امسال به نتیجه برسد.

 شهردار تهران با بیان اینکه مشکل اصلی اجرای هر دو طرح منابع مالی است، گفت: اگر بتوانیم وام های ارزان قیمت با پرداخت مابه التفاوت سود بانکی را از طریق دولت اجرایی کنیم،بخشی از مشکل برطرف می شود.

وی با بیان اینکه باید یارانه ای هم برای موتورسیکلت های برقی ارائه بدهیم، ادامه داد:موتورسیکلت معمولی حداکثر دو میلیون تومان قیمت دارد در صورتی که موتور سیکلت برقی بانرخ حدود 10 میلیون تومان است باید این قیمت را تاحدودی کاهش بدهیم.

وی افزود: طی دو هفته آینده جلساتی را با شرکت های ساخت موتور سیکلت در رابطه با موضوع تغییر خط تولید موتور سیکلت از بنزینی و گازی به برقی تشکیل خواهیم داد.

نجفی با اشاره به تامین منابع مالی با کمک دولت گفت: اگر بتوانیم منابع ریالی و ارزی را از طریق فاینانس خارجی تامین کنیم می توانیم این طرح ها را اجرا کنیم.

شهردار تهران بابیان اینکه برنامه ای برای ساخت دوهزار واگن مترو داریم،اظهار کرد: از این دو هزار واگن مترو، هزار واگن آن سهم تهران است،برای این مورد مناقصه بین المللی انجام شده که تا اوایل آبان ماه تکلیف مناقصه مشخص واگر شرکت های بین المللی برنده این مناقصه شوند شرکت های داخلی هم همکاری خواهند داشت،که امیدواریم تا پایان سال چند واگن به مترو تهران اضافه شود.

انتهای پیام/

برنامه های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار