نیلی احمد آبادی:

خوابگاه های دانشجویی در شان دانشجویان نیست

رئیس دانشگاه تهران گفت: خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تهران با استاندارها فاصله زیادی دارد و متناسب با شان دانشجویان این دانشگاه نیست.

خوابگاه های دانشجویی در شان دانشجویان نیستبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر امروز مراسم افتتاح تجهیز و نوسازی تالار اندیشه کوی دانشگاه تهران و پروژه عمرانی و نوسازی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تهران با حضور صدیقی معاون وزیر علوم‌، یزدان مهر ریاست صندوق رفاه‌دانشجویان، نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران و مدیران این دانشگاه در تالار اندیشه کوی دانشگاه تهران برگزار شد.

به نژاد معاون دانشجویی این دانشگاه در آغاز با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را جهت ارتقا سطح‌کیفی امور دانشگاه به کار می بندیم، گفت: سطح بودجه این دانشگاه و یارانه مواد غذایی از سال ۹۰ تا به حال با وجود افزایش تورم تغییری نکرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه تقریبا تمامی خوابگاه های این دانشگاه در چند سال اخیر بازسازی و نوسازی شده و به امکانات رفاهی در حد توان افزوده شده است، خاطر نشان کرد: در بسیاری از خوابگاه های ما درمانگاه و سالن های ورزشی و رستوران های متعدد که به صورت ۲۴ ساعت سرویس دهی می کنند با کیفیت قابل قبولی احداث شده است.

معاونت دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: سطح کمی وام های دانشجویی این دانشگاه در سال ۹۳، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که با کمک مسئولان در حال نزدیک شدن به مرز ۲۰‌ میلیارد تومان است.

دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است

یزدان مهر مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است و بر همین اساس ما نگاه ویژه ای به این دانشگاه داریم تصریح کرد: در سال ۹۴ تنها چهار درصد خوابگاه های این دانشگاه در سطح رتبه یک قرار داشت و ۳۸ درصد به رتبه های چهار و‌ پنج  اختصاص داشت که کمک مسئولان و همت مدیران این دانشگاه سطح کیفی خوابگاه ها افزایش خوبی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین موانع توسعه خوابگاه منع ساخت خوابگاه‌ در برنامه پنجم توسعه بود که این ممنوعیت در برنامه ششم توسعه برداشته شد و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به دانشگاه ها کمبود فضای خوابگاهی تا حد زیادی برداشته شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص کمبود خوابگاه های متاهلی هم گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که در بودجه سال ۹۷ یا با کمک رهنی که به طور مستقیم به دانشجویان پرداخته می شود و یا با در اختیار قرار دادن شهرک های رفاهی به دانشجویان که با همکاری دانشگاه ها و شهرداری ها انجام می شود مشکل دانشجویان متاهل تاحد زیادی رفع شود.

در پایان نیلی احمد آبادی ریاست دانشگاه تهران با بیان اینکه خوابگاه های ما از استاندارها فاصله زیادی دارند تصریح کرد: خوابگاه های دانشگاه های ایران در شان و مقام دانشگاه و دانشجویان ما نیست که سعی می کنیم این  فاصله را کم کنیم.

وی یادآور شد: قدیمی بودن ساختمان های کوی دانشگاه هزینه زیادی بابت تعمیر و بازسازی بر ما تحمیل می کند که سهم قابل توجهی از بودجه ای که می تواند به ارتقا سطح کیفی امور دانشجویان اختصاص یابد را تلف می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار